بجنورد- رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: نبود بانک اطلاعاتی دقیق از تولید مهم‌ترین مشکل در حوزه سرمایه‌گذاری است و باید بانک اطلاعاتی قوی در حوزه تولید و نیازمندی‌ها هرچه زودتر تشکیل شود.

نبود بانک اطلاعاتی از تولید عمده ترین مشکل در سرمایه گذاری خراسان شمالی است

سعید پورآبادی در گفت و گو با قدس آنلاین، با اشاره به مشکلات موجود در بخش سرمایه گذاری، با بیان اینکه تشویق سرمایه‌گذاران به‌عنوان یک اصل مدنظر قرار نگرفته است اظهار داشت: جایگزینی رویکرد تشویقی به‌جای نگاه منفی و تنبیهی در مواجه  به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ضروری است.

وی نبود مشوق سرمایه‌گذاری را مهم‌ترین مانع برای ورود کارآفرینان در این حوزه دانست و افزود: باید دستگاه‌های ذی‌ربط در سال جدید در کنار بخش خصوصی بیشتر دیده شوند و تمامی مدیرانی که عضو شورای گفت‌وگوی دولت هستند در جلسات فعالیت مستمری داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: امسال باید در بخش تولید به‌صورت سلیقه‌ای عمل نکنیم و تولیدکننده واقعی را حمایت کنیم و میدان را برای بخش خصوصی هموار و نگاه استانی به این حوزه داشته باشیم.

پورآبادی نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» در ادامه توجهات ویژه رهبری به‌منظور حمایت از تولید داخلی، توانمندی‌های اقتصادی موجود و رفع موانع تولید در کشور عنوان کرد.

وی گفت: مانع زدایی و پشتیبانی از تولید نیازمند شناخت و ارزیابی ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی و مدیریت جهادی و کارآمد است و برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ باید به‌صورت کارشناسی به همه این مسائل پرداخته شود.

وی اظهار داشت: پشتیبانی از تولید، اراده قوای سه‌گانه و آحاد مردم را می‌طلبد چراکه این مهم باعث می‌شود تا ما شاهد رونق و توسعه آبادانی در کشور شویم.

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی ادامه داد: برای تحقق شعار سال مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری نیاز به تلاش مضاعف برای از میان برداشتن موانع است چراکه فعالان اقتصادی در خط مقدم مبارزه با تحریم و همچنین آثار اقتصادی کرونا قرار دارند و می‌دانند که فشارهای ناشی از این دو مهم سخت‌ترین فشارها را برای تولیدکنندگان وارد کرده و برای استفاده کامل از ظرفیت‌های اقتصادی کشور رفع آنها گریزناپذیر است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.