بجنورد- مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی خواستار ایجاد توافق مابین اتاق بازرگانی خراسان شمالی با اتحادیه های مختلف کشور ایتالیا شد.

ایجاد توافق نامه مابین اتاق بازرگانی خراسان شمالی با اتحادیه های مختلف کشور ایتالیا

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد بدری عصر دوشنبه در نشست ویدئو کنفرانس بررسی روابط تجاری و فرهنگی خراسان شمالی با سرکنسولگری ایران در میلان ایتالیا خواستار  گفت: صنایع فولاد اسفراین  در جنوب استان خراسان شمالی با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا ، از ظرفیت یک میلیون تنی  تولید فولاد برخوردار است که می تواند مورد اقبال سرمایه گذاران خارجی باشد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در حوزه های کشاورزی، سنگ های زینتی، صنایع دستی، علمی و فرهنگی از ظرفیت های خوبی برخوردار است، افزود: باید محصولات استان در پایگاه اینترنتی نمایشگاه مجازی سرکنسولگری ایتالیا به نمایش گذاشته شود.

سرکنسول ایران در میلان ایتالیا نیز در این نشست خواهان تدوین سند جامع همکاری و خواهر خواندگی  بین استان خراسان شمالی با یکی از استان های واقع در شمال ایتالیا شد.

داریوش صولت افزود: مسوولان ارشد این استان اطلاعات کامل و جامعی از ظرفیت های سرمایه گذاری در تمام حوزه های زیرساختی استان خراسان شمالی را به زبان انگلیسی ترجمه و از طریق سرکنسولگری میلان در اختیار سرمایه گذاران این کشور قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های صنایع پتروشیمی، فولاد و کشاورزی در استان نوبنیاد خراسان شمالی، این آمادگی برای افزایش مبادلات تجاری سرمایه گذاران ایالت میلان ایتالیا با این استان وجود دارد و ایتالیا می تواند در صورت همکاری دو جانبه در آینده یکی از تامین کنندگان مواد اولیه برای صنایع خراسان شمالی باشد و در کنار آن برخی محصولات  این استان را نیز خریداری کند.

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز از آمادگی پذیرش هیات تجاری از ایتالیا و اعزام هیات تجاری از استان خراسان شمالی به ایتالیا خبر داد و گفت: استان خراسان شمالی آمادگی ایجاد نمایشگاه مجازی بین مرکز استان خراسان شمالی و یکی از استان های ایتالیا در بخش های مختلف را دارد.

سعید پور آبادی در ادامه جلسه بر ضرورت تقویت بیشتر مراودات اقتصادی میان استان خراسان شمالی و کشور ایتالیا تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.