مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۱۲۰ گروه دامپزشکی بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در طول ماه مبارک رمضان نظارت ویژه دارند.

نظارت ۱۲۰ گروه دامپزشکی بر فرآورده‌های دامی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جواد اعلمی مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تمامی مراکز مرتبط با فرآورده‌های خام دامی شامل واحدهای نگهداری، عرضه، خودروهای ویژه حمل، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی در خراسان رضوی طی ماه مبارک رمضان تحت نظارت خاص قرار گرفته اند و به طور مستمر بازرسی می‌شوند.
او همچنین شهروندان را به تهیه فرآورده‌های خام دامی تازه به مقدار نیاز روزانه توصیه کرد و افزود: همه محصولات مورد تقاضای عموم مردم در ماه مبارک رمضان با توجه به گستردگی شبکه توزیع فرآورده‌های خام دامی چه به صورت تازه و چه به صورت منجمد به طور سازمان‌یافته تامین شده و به وفور در قفسه فروشگاه‌ها و مراکز عرضه سطح شهر در دسترس قرار دارند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی به احتمال سوءاستفاده معدودی از افراد فرصت‌طلب به ویژه عرضه‌کننگان غیرمجاز در قالب دوره‌گرد و دستفروش اشاره کرد و ادامه داد: چنین افرادی با این روش فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و به ظاهر ارزان را از قبیل گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، مرغ قطعه‌شده فاقد هویت و بسته‌بندی غیرمجاز بدون تاریخ تولید را عرضه می‌کنند که اقدامی خلاف قانون و اصول بهداشت و سلامت جامعه است.
اعلمی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی، برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و آسیب به سلامتی خود مراتب را به مرکز پاسخگویی اداره‌کل دامپزشکی اطلاع دهند تا پیگیری شده و برخورد قانونی صورت گیرد.
استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ رتبه‌های نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.