۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 747759

کرمان- رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به تغییر وضعیت دو شهرستان در جنوب کرمان هشدار داد و گفت: وضعیت جیرفت در حال قرمز شدن است.

کرونا در جیرفت تغییر رنگ می دهد

به گزارش قدس آنلاین؛ دکتر«اصغر مکارم» اظهار کرد: علت اصلی خیز چهارم کرونا را عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم عنوان کرد و افزود: طبق بررسی های صورت گرفته بی توجهی های مردم باعث خیز چهارم کرونا شده است.

وی نسبت به کمبود ظرفیت تخت های بیمارستانی و امکانات موجود علی رغم تامین برخی از زیرساخت ها هشدار داد و اظهار کرد: اگر چه یکسری امکانات فراهم شده اما پاسخگوی وضعیت پیش بینی شده خیز بلند پیش رو نخواهند بود لذا همکاری و همراهی مردم مهمترین اصل در مهار موج چهارم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت قرنطینه خانگی کسانی را که در ایام نوروز مسافرت رفته اند خواستار شد و گفت: از همه کسانی که مسافرت رفتند و یا در جمعی شرکت کرده اند می خواهیم که ارتباطشان را با جامعه به حداقل برسانند و نسبت به قرنطینه خود به مدت یک هفته اقدام کنند.

مکارم بیشترین آمار مبتلایان را ناشی از دورهمی های خانوادگی اعلام کرد و گفت: دید و بازدیدهای عید و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم جشن و عزای خانگی خیز چهارم کرونا را رقم زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.