۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 747761

به نظر هریتیج حل مشکلات مرزهای آمریکا احتیاج به رهبری دارد که تصمیماتش در این حوزه ربطی به اینکه رئیسان جمهوری قبلی از این قضیه چه استفاده‌های سیاسی کرده‌اند نداشته باشد و خودش نیز نخواهد از این بحران برای خود سود سیاسی جمع‌آوری کند.

۵ گام ضروری دولت آمریکا در مرزها

برای اینکه به درک درست‌تری از وضعیت مرزهای آمریکا برسیم باید تأکید کنیم فقط در طول یک ماه در اوایل سال جاری میلادی حدود ۱۰۰ هزار پناهجو تلاش کردند به صورت غیرقانونی وارد خاک آمریکا شوند. همچنین مرزبانی ایالات متحده ۱۰ هزار نفر را در حال حاضر در بازداشت دارد که در میان آن‌ها کودکان نیز دیده می‌شوند. اندیشکده هریتِیج در مقاله‌ای ۵ راه حل پیش روی جو بایدن برای حل بحران در مرزهای ایالات متحده را معرفی می‌کند.

۱. با پناهجویان غیرقانونی از کشورهای مختلف به صورت یکسان برخورد شود. آمریکا در چند وقت گذشته سیاست بسیار سختگیرانه‌ای در برابر پناهجویان مکزیکی از خود نشان داد اما در مقابل پناهجویان برخی کشورها رفتاری کاملاً متفاوت داشته است.

۲.آمریکا باید نظام قضایی بررسی وضعیت پناهجویان را سرعت ببخشد. هم اکنون اگر یک قاضی بخواهد وضعیت پناهجویی را بررسی کند تازه پس از ۲۰ روز از دستگیری او، روند قضایی آغاز می‌شود و زمان تکمیل آن نیز بسیار بیشتر طول خواهد کشید. همین تأخیر سبب گسترش بحران در میان پناهجویان نگهداری شده در مرزها می‌شود.

۳.سیاست‌های آمریکا در قبال کودکان پناهجو که بدون سرپرست به مرزهای این کشور فرستاده می‌شوند باید تغییر کند. دادن ویزا به کودکان بدون سرپرست در مدتی بسیار کوتاه در حالی که بسیاری از پناهجویان بزرگسال شاید هیچ‌گاه اجازه ورود به خاک آمریکا را دریافت نکنند سبب می‌شود بسیاری از والدین، کودکان خود را تک و تنها به سمت مرزها روانه کنند و آن‌ها را در خطر قاچاقچیان و مجرمان قرار دهند.

۴.قضیه دیوار در مرزهای آمریکا باید یک بار برای همیشه حل شود. مأموران مرزبانی آمریکا بارها تأکید کرده‌اند  اگر دیوار در مرز با مکزیک ساخته شود میزان حجم پناهجویان و قاچاقچیان در این منطقه به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند؛ اما بایدن در اولین دستورات خود ساخت دیوار را متوقف کرد و اکنون پیش‌بینی می‌شود این عدم ساخت دیوار به تنهایی ۲ تا ۳ تریلیون دلار هزینه روی دست آمریکا بگذارد. البته شکل استفاده از آن نباید فقط خود دیوار را شامل شود بلکه ساخت و ساز اطراف آن از قبیل جاده‌ها، نورکشی، سنسورها و دیگر فناوری‌ها شاید مهم‌تر از دیوار باشد.

۵.برنامه‌های فرهنگی برای ماندن در کشور مبدأ و تلاش برای بهبود شرایط شاید اصلی‌ترین تأثیر را در کاهش پناهجوی غیرقانونی داشته باشد. این برنامه‌ها که قبلاً در مکزیک اجرا می‌شد نه تنها باید دوباره از سر گرفته شود، بلکه در کشورهایی مانند السالوادور، گواتمالا و هندوراس که به‌تازگی پناهجویان از آنجا بسیار افزایش یافته، باید آغاز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.