رشت - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۸۸ بقعه متبرکه گیلان برای برگزاری برنامه های طرح ضیافت الهی آمادگی دارند اما به دلیل شرایط قرمز و نارنجی کرونایی این تعداد به ۳۰ بقعه متبرکه کاهش می یابد.

طرح ضیافت الهی در ۳۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اوقاف گیلان ،حجت الاسلام ستار علیزاده افزود : با توجه به شرایط ویژه در کشور به واسطه شیوع و قرارگیری در موج چهارم کرونا و تغییر روزانه رنگ بندی شهرستان ها، طرح ضیافت الهی بر اساس رنگ بندی شهرها و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه طبق اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری مراسم مذهبی در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است، افزود: اما درب ها و صحن های امامزادگان به روی عموم گشوده بوده و امکان حضور زائران با رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و به همراه داشتن ماسک و دستکش در فضاهای روباز بقاع متبرکه و بهره مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان بویژه در لیالی و سحرهای ماه مبارک رمضان وجود دارد.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه با تشریح برنامه های طرح ضیافت الهی گفت: اجرای برنامه ترتیل خوانی و جزء خوانی در آستان سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه از برنامه های قرآنی این طرح است که با حضور قاریان ممتاز گیلانی و بدون حضور مستمع برگزار و از شبکه استانی باران به صورت زنده پخش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.