دادستانی مرکز خراسان‌رضوی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان با صدور بیانیه‌ای برای پیشگیری از تظاهر به‌ روزه‌خواری و دیگر جرایم مربوط در این زمینه، خطاب به متخلفان احتمالی هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است:«شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان»، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه عبودیت و میهمانی خدا و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مؤمنان، به اطلاع شهروندان عزیز می‌رساند، در این ماه عزیز که ماه تمرین صبر، عبادت و بندگی خالصانه و پرهیز از انواع معاصی و گناهان است و با توجه به ضرورت حفظ حرمت این ماه بزرگ و بابرکت و رعایت بیش از پیش حرمت حریم مطهررضوی و فراهم کردن فضایی معنوی و محیطی آکنده از عطر دل‌انگیز ایمان، به منظور جلوگیری از تظاهر به روزه‌خواری که شرعاً حرام و قانوناً جرم به حساب می‌آید، از عموم مجاوران و زائران گرامی حضرت رضا(ع) درخواست می‌شود بیشتر از گذشته نسبت به رعایت حرمت این ماه عزیز همت نمایند. دادستانی مشهد در ادامه اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بر ضرورت رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای کامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح جامعه تأکید می‌شود.

همچنین با توجه به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و برگزاری جلسات جهت هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط، لازم است مراجع محترم انتظامی در صورت مشاهده هر گونه روزه‌خواری علنی ضمن ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر، فرد خاطی را به دادسرای ناحیه مربوط در شهر مشهد مقدس معرفی نموده و خودروهایی که سرنشینان آن‌ها اقدام به روزه‌خواری علنی می‌نمایند، ضمن برخورد با افراد روزه‌خوار، توقیف شوند.

همچنین در ساعات اولیه شب و مقارن با اقامه نماز و صرف افطار، با تقویت گشت‌های انتظامی موجبات امنیت خاطر شهروندان و زمینه مقابله با سارقان احتمالی را فراهم آورند.

از سوی دیگر اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان و اتاق اصناف نیز ضمن تقویت نظارت بر بازار در ایام ماه مبارک رمضان و تشکیل تیم‌های نظارتی مشترک، به واحدهای صنفی به ویژه صنوف عرضه‌کننده اغذیه، آبمیوه، بستنی و رستوران‌داران، آشپزخانه‌های توزیع غذا و امثال آن، ساعات مجاز فعالیت را ابلاغ نموده و در صورت عدم‌رعایت مقررات با واحدهای متخلف برخورد نمایند.

پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به ترافیک سنگین معابر در آستانه اذان مغرب و افزایش تصادفات و درگیری‌های متعاقب آن، لازم است ضمن حضور فعال در معابر و تقاطع‌ها و روان‌سازی ترافیک، با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها در برنامه‌های مختلف تذکرات لازم را به رانندگان محترم اعلام کنند تا شاهد کاهش تصادفات نیز باشیم.

همچنین اداره کل فرودگاه‌های استان، راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری ضمن توجیه کلیه واحدهای مستقر در محل، تدابیر لازم را در خصوص جلوگیری از هر گونه روزه‌خواری علنی اتخاذ و اجرا نمایند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت نظارت بیشتر بر مراکز تهیه و عرضه موادغذایی، مراکز بهداشت بر روند تولید و عرضه بهداشتی مراکز تهیه و تولید انواع شیرینی‌ها و زولبیا و بامیه نظارت جدی داشته و با متخلفان وفق قوانین و مقررات برخورد نمایند.

لازم به ذکر است؛ تمهیدات لازم برای افرادی که مسافر و یا دارای عذر شرعی هستند از سوی دستگاه‌های مسئول اتخاذ خواهد شد و این افراد نباید به صورت علنی در معابر اصلی شهر و در ملأعام اقدام به خوردن و آشامیدن نمایند.

امید است در سایه توجهات خداوند متعال و عنایات امام هشتم(ع) از فیوضات این ماه سراسر خیر و برکت حداکثر بهره‌برداری صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.