رییس اتحادیه صنف چلوکباب، چلوخورشت، رستوران داران، کباب و حلیم پزان مشهد گفت: گرانی مواد مصرفی و مورد نیاز ماهم به مانند دیگر صنوف مشکلات زیادی را به ما ایجاد کرده است. مثلا ما سال گذشته هر کیلو لپه را به قیمت ۳۰ هزار تومان خریداری می کردیم وامسال همان لپه را باید کیلویی ۴۰ هزار تومان تهیه کنیم در یک کلام همکاران من مجبورند خیلی از اقلام مصرفیشان را با حداقل ۵۰ درصد گران تر از سال گذشته تهیه کنند.

اقلام مصرفی برای پخت شله تا ۵۰درصد افزایش قیمت داشته است

حسین امیریان در توضیح نرخ مصوب شله و حلیم در ماه مبارک رمضان  به قدس آنلاین گفت:نرخ حلیم ۲۸ هزار تومان و نرخ هر کیلو شله ۳۲ هزار تومن تعیین شده است که این ارقام نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش قیمتی داشته است.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا با توجه به نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه برای شله و حلیم برخی اشپزخونه ها به اسم کیفیت بهتر یا شله مخصوص قیمت های بالاتری را از مشتری دریافت می کنند  گفت: این افزایش قیمت با هر عنوانی از سوی اتحادیه ممنوع است و مورد تایید ما نیست نرخ ارائه خدمات برای هر شله یا حلیم فقط نرخ مصوب اتحادیه چلوکباب، چلوخورشت، رستوران داران، کباب و حلیم پزان است. قیمت شله یا حلیم با توجه به افزایش مواد مورد نیازمحاسبه و کارشناسی شده است و به تصویب انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده رسیده است.

امیریان ادامه داد: هر گونه تخطی از نرخ های مصوب شامل جریمه می شود چون در تمام طول روز آشپزخانه های محل تهیه شله و حلیم به صورت تخصصی رصد و بررسی می شوند که این افراد شامکل بازرسانی از سازمان صمت، سازمان بهداشت، اتاق اصناف و...هستند. و در صورت رویت هر گونه تخلفی افراد به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که گرونی های مواد اولیه چه تاثیری بر روی کار هم صنفان شما گذاشته است گفت: گرانی مواد مصرفی و مورد نیاز ماهم به مانند دیگر صنوف مشکلات زیادی را به ما ایجاد کرده است. مثلا ما سال گذشته هر کیلو لپه را به قیمت ۳۰ هزار تومان خریداری می کردیم وامسال همان لپه را باید کیلویی ۴۰ هزار تومان تهیه کنیم در یک کلام همکاران من مجبورند خیلی از اقلام مصرفیشان را با حداقل ۵۰ درصد گران تر از سال گذشته تهیه کنند.

وی افزود: با توجه به بیماری کرونا آشپرخانه ها باید شله یا حلیم را به صورت بیرون بر تهیه و ارائه کنند و همکاران ما از ساعت ۵ عصر جهت توزیع شله به صورت بیرون بر اقدام کنند.

امیریان در پاسخ به این سئوال که با توجه به نظارت هایی که از آن یاد کردید هنوز فروش حیلم و شله در برخی اغذیه فروشی ها هم انجام می شود گفت:یکی از کارهای بازرسی ما دقیقا به همین موارد می پردازد اینکه از ظهر به بعد جهت سرکشی به اغذیه فروشی ها در سطح شهر حاضر هستند چون هیچ اغذیه فروشی حق ارائه و توزیع و فروش حلیم یا شله را در محل کارش ندارد چون این یک کار تخصصی است و مهارت های خاص خودش را دارد. و در صورت رویت هر گونه تخلفی در این زمینه واحد مورد نظر پلمپ خواهد شد.

وی در توضیح ویدئوهایی که در فضای مجازی در خصوص پیدا شدن پنبه در داخل حلیم وجود دارد گفت: من شدیدا این قضیه را تکذیب می کنم. موضوع از این قرار است که گوشت گوسفند یا گاو وقتی که زیاد در چرخه بچرخد خیلی له شده و خاصیتش را از دست میدهد و به اصطلاح نخ نما می شود. چیزی که مردم به آن پنبه می گویند له شده گوشت است و اصلا چیزی به نام پنبه وجود ندارد و به نظرم  این فقط یک شیطنت رسانه ای است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.