رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان خراسان رضوی گفت: مراسم گلریزان ماه مبارک رمضان امسال توسط خیران استان برای آزادی ۵۳۹ زندانی و محکوم جرایم غیرعمد به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

۵۳۹ زندانی در انتظار گلریزان مجازی خیران خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جواد غفاریان طوسی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع این تعداد زندانی جرایم غیرعمد ۱۴ نفر زن هستند و ۳۶۳ نفر نیز در زندان مرکزی مشهد می‌باشند.

وی ادامه داد: ۵۰۳ نفر از این افراد محکومین مالی هستند که به خاطر چک برگشتی، ورشکستی و از این قبیل موارد، دوران محکومیت خود را در زندانهای استان سپری می‌کنند و بقیه نیز به پرداخت دیه در حوادث کارگاهی، رانندگی و نظایر آن محکوم شده‌اند.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان خراسان رضوی گفت: در قالب پویش "هر محله آزادی یک زندانی" مقرر شد با همکاری خیران محلات، مساجد و ائمه جماعات ۱۶۳ محله مشهد زمینه جمع آوری کمک های خیران برای آزادی یک زندانی از هر محله فراهم گردد.

وی افزود: جمعی از خدام بارگاه منور رضوی و سایر خیران نیز در قالب ستاد دیه طی تحقیقات، توانایی مالی زندانی را بررسی نموده و از طرف دیگر هنگام ورود محکومان جرایم غیرعمد به زندان برای پرداخت یا بخشش بدهی مالی با شاکیان مذاکره می‌کنند.
غفاریان طوسی با بیان اینکه هر نفر فقط یکبار از کمکهای ستاد دیه می تواند استفاده کند ادامه داد: در فرایند رسیدگی به بدهی مالی زندانیان جرایم غیرعمد، زندانی و خانواده وی باید پای کار باشند و تا حد ممکن برای بازپرداخت بدهی اقدام کنند.
وی گفت: شاکیان نیز به عنوان خیران اصلی به خاطر بخشش طلب خود، زمینه کاهش یا بخشش دیون زندانیان را فراهم می‌کنند و در نهایت ستاد دیه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام چهاردرصد برای جبران بدهی در اختیار زندانیان قرار می دهد.
رییس ستاد دیه خراسان رضوی افزود: پارسال بانکهای ملی، تجارت، صادرات و ملت هر کدام سه میلیارد تومان برای این تسهیلات در اختیار این ستاد قرار دادند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، جشن‌های گلریزان امسال همچون پارسال به شکلی متفاوت و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و در این راستا نیکوکاران و خیران استان می‌توانند با مراجعه به ستاد دیه یا از طریق درگاه اینترنتی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند خراسان رضوی به آدرس http://www.khorasanipro.ir برای مشارکت در آزادی زندانیان کمک کنند.

غفاریان طوسی گفت: امکان پرداخت آنلاین وجوه برای آزادی زندانیان نیازمند از طریق درگاه اینترنتی این ستاد به نشانی www.khorasanipro.ir نیز فراهم است.

وی افزود: شهروندان نیکوکار می‌توانند از طریق حساب سیبای بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۹۴۶۹۴۸۰۰۷، کارت بانک ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۹۳۲۹، کارت بانک صادرات به شماره ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۴۱۹۸۸ و حساب سپهر بانک صادرات به شماره ۰۱۰۸۰۱۱۵۵۰۰۰۱ کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.