وزارت امور خارجه آمریکا معتقد است که برنامه روسیه برای متوقف کردن ورود کشتی‌های جنگی خارجی به مناطق ساحلی این کشور در دریای سیاه، اقدامی بی‌ثبات کننده، تحریک آمیز و نگران کننده است.

 نگرانی آمریکا از ممنوعیت ورود کشتی‌های جنگی خارجی به سواحل روسیه

قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن بشدت نگران برنامه‌های مسکو برای متوقف کردن ورود کشتی‌های جنگی خارجی و دیگر کشتی‌ها به منطقه آب‌های ساحلی روسیه در دریای سیاه است.

در این بیانیه آمده است: «در وزارت امور خارجه ایالات متحده معتقد هستند که دقیقاً چنین اقداماتی نمونه "تشدید بی دلیل وخامت اوضاع در چارچوب ادامه فعالیت‌های تحریک آمیز روسیه با هدف بی ثبات کردن اوضاع در اوکراین است". چنین روند اوضاعی بشدت باعث افزایش نگرانی مقامات واشنگتن در شرایطی است که اخبار قابل اطمینانی از افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین دریافت شده است.»

چند روز قبل اداره ناوبری و اقیانوس شناسی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که برخی مناطق آب‌های ساحلی دریای سیاه تا آخر ماه اکتبر (پاییز سال جاری) به روی کشتی‌های نظامی خارجی و دیگر کشتی‌های دولتی بسته خواهد بود.

در واکنش به این مسئله، وزارت امور خارجه اوکراین به این اقدام طرف روسی اعتراض کرده و این تصمیم را نقض قوانین بین‌المللی ارزیابی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.