۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
کد خبر: 748785

روسیه در اقدامی متقابل، دو دیپلمات سفارت بلغارستان در مسکو را عنصر نامطلوب خواند که باید ظرف ۷۲ ساعت خاک روسیه را ترک کنند.

روسیه دو دیپلمات بلغارستان را اخراج کرد

قدس آنلاین: وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که روز ۲۰ ماه آوریل (امروز) آتاناس کریستین سفیر بلغارستان در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار و یادداشتی با مضمون تصمیم برای اخراج پانایتوف دبیر اول بخش کنسولی سفارت بلغارستان خریستوزوف دبیر اول بخش بازرگانی این سفارتخانه به وی ارائه شد.

در بیانیه گفته شده است: این تدبیر در رابطه با اقدام اخیر دولت بلغارستان برای اتهام بی اساس به دو دیپلمات روس و اخراج آنها از صوفیه اتخاذ شده است.  

روسیه در یک هفته اخیر ۱۰ دیپلمات آمریکایی، پنج دیپلمات لهستانی و ۲۰ دیپلمات چک را اخراج کرد.  

وزارت امور خارجه بلغارستان روز ۲۲ ماه مارس ۲۰۲۱  (۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۰) اعلام کرد که دو دیپلمات روس که توسط دادستان های این کشور به جاسوسی متهم شده اند از کشور اخراج خواهند شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه بلغارستان گفت که به سفارت روسیه در صوفیه اطلاع داده شده است که دیپلمات ها باید ظرف ۷۲ ساعت بلغارستان را ترک کنند.

  دادستانی بلغارستان در بیانیه ای اعلام کرد که تحقیقات مقدماتی نشان داد که "دو شهروند روسی با مصونیت دیپلماتیک فعالیتهای اطلاعاتی غیرقانونی انجام داده اند.

اخراج ها دیپلمات های روسیه مربوط به اتهام جاسوسی است که مقامات بلغارستان شش نفر را بازداشت و آنها را متهم به تحویل اطلاعات طبقه بندی شده مرتبط با ناتو به سفارت روسیه در صوفیه کردند.

سفارت روسیه در صوفیه سریعاً ادعاهای جاسوسی را رد کرد و آنها را بخشی از تلاشهای بی وقفه برای برهم زدن گفتگوهای روسیه و بلغارستان خواند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.