سرپرست اداره‌کل استاندارد خراسان رضوی گفت: پارسال ۳۱۱ پروانه اجباری و تشویقی کاربرد علامت استاندارد در استان صادر و ۲۷۴ پروانه اجباری و تشویقی نیز تمدید شده است.

۳۱۱ پروانه استاندارد در خراسان رضوی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، جواد کریم‌پور افزود: سال ۱۳۹۸ نیز ۴۰۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شده بود که علت کاهش تقاضا برای صدور پروانه، شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن واحدهای صنعتی غیرغذایی استان از این شرایط است.
وی به تمدید هزار و ۲۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: باید توجه داشت کاهش تمدید پروانه‌ها متاثر از اتمام دوره سه ساله مدت اعتبار آنها است.  

سرپرست اداره‌کل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: تمدید ۲۷۴ پروانه در سال گذشته عددی قابل قبول است، در همین راستا پیش بینی می شود با توجه به اتمام دوره سه ساله پروانه ها، در سال ۱۴۰۰ حدود هزار واحد صنعتی برای تمدید پروانه استاندارد خود اقدام کنند.
وی گفت: پارسال ۲۱ هزار و ۲۳۴ آزمون برای سنجش ترازوهای اصناف و کسبه صورت گرفت که این رقم در سال ۹۸ بیش از ۲۶ هزار آزمون بوده است.
کریم‌پور افزود: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته برای این اداره کل سقف انجام آزمون از ترازوی اصناف استان ۲۰ هزار مورد است لذا در ۲ سال قبل این عملکرد مطابق حدنصاب تعیین شده توسط سازمان بوده است.
۲ هزار واحد تولیدی صنعتی در خراسان رضوی زیر پوشش نظارتی سازمان استاندارد قرار دارند که حوزه فعالیت حدود نیمی از آنها صنایع غذایی است.  

۹ درصد سرمایه‌گذاری و ۱۱ درصد اشتغال کل صنایع غذایی کشور مربوط به حدود هزار واحد فعال این بخش از صنعت در خراسان رضوی است.  

بطور میانگین ۱۹ درصد صادرات خارجی سالانه خراسان رضوی مربوط به صنایع غذایی است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.