رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: نداشتن انبار تجهیزات منجر شده است که فاقد امکانات و تجهیزات مورد نیاز در شهرستان بردسکن باشیم و تجهیزات فعلی هلال احمر بردسکن، فقط پاسخگوی یک درصد جمعیت دراین شهرستان است.

تجهیزات فعلی هلال احمر بردسکن فقط پاسخگوی یک درصد جمعیت شهرستان است!

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مرندی اظهار کرد: تجهیزات هلال احمر بردسکن در مواقع بحران فقط پاسخگوی یک درصد جمعیت است.

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن افزود: یک شعبه جمعیت هلال احمر در بردسکن به عنوان یکی از مناطق سیل خیز و زلزله خیز باید به ۱۰ درصد جمعیت شهرستان امدادرسانی کند اما متاسفانه برای کمتر از یک درصد امکانات و تجهیزات دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر بردسکن قریب به ۱۵ سال پیش ایجاد شده و از سال ۹۴ به شعبه ارتقا پیدا کرده، گفت: از زمانی که به شعبه ارتقا پیدا کرده امکانات و تجهیزات به اندازه همان ۱۵ سال قبل است.

درخواست واگذاری زمین به فرمانداری دادیم اما جواب ندادند

مرندی افزود: در چندین مکاتبه با فرمانداری شهرستان تقاضای زمین برای ساخت انبار و یا اداره داشته‌ایم اما پاسخی واصل نشده؛ انتظار داریم از محل اعتبارات استانی زمینی برای ساخت واگذار شود که در طی چند سال گذشته هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: شعبه جمعیت هلال احمر بردسکن درجه ۳ است و چارت سازمانی آن ۱۰ پست دارد اما درحال حاضر شعبه جمعیت هلال احمر بردسکن با سه نفر اداره می شود؛ وسعت زیاد این شهرستان به توجه بیشتر استان و کمک های شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

وی از پیگیری ملزومات کاری و تجهیزات لازم از استان خبرداد و گفت: شهرستان بردسکن دارای وسعت زیادی است و در چهارراه ارتباطی قرار دارد؛ از آنجا که مسیرهای مختلفی به شهرستان مرتبط است باید تجهیز شعبه هلال احمر در بردسکن با اولویت استان و کمک فرمانداری شهرستان صورت گیرد.

مرندی، نبود امکانات کافی در شهرستان بردسکن با بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت را مورد تاکید قرار داد و از حادثه اخیر فوت پسر بچه‌ای ۱۲ ساله در فاصله ۷۵ کیلومتری شهر بردسکن به علت گم شدن در کوه، به‌عنوان نمونه‌ای از مشکلات کمبود تجهیزات هلال احمر در این شهرستان نام برد.

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن اظهار کرد: از طرفی اعلام شده زمین با نرخ روز واگذار می‌شود و از طرفی سازمان هم تاکید بر واگذاری زمین بصورت رایگان دارد.

وی به مکاتبات عدیده خود با فرمانداری و دیگر مدیران در سطح شهرستان و استان اشاره کرد و گفت: هنوز پاسخی داده نشده که منجر به نتیجه واگذاری زمین به این اداره شود.

گنجایش ۱۲ متری انبار هلال احمر بردسکن

مرندی افزود: با ساخت انبار در شهرستان، استان موظف به تامین امکانات است ولی درحال حاضر گنجایش انبار ما یک پارکینگ ۱۲ متری است که اصلا در شان این اداره وسازمان نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خودروی قدیمی این اداره را مورد اشاره قرار داد و گفت: خودروی فعلی ما در ساعت ۴۰ کیلومتر را طی می‌کند در صورتی‌که اگر حادثه‌ای رخ دهد باید خودروهای ما سریعترین خودرو برای رسیدن به محل حادثه باشد.

وی از مدیران شهرستان خواست با پیگیری لازم بحث زمین انبار این اداره را به‌طور جدی دنبال کنند تا با اعتبار استانی برای ساخت سالن و انبار تجهیزات بتوان امدادرسانی سریع و باکیفیتی در زمان حادثه داشت.

مرندی به حادثه اخیر افرادی که در کوه گرفتار شده بودند، اشاره و اظهار کرد: ما و هیات کوهنوردی شهرستان فاقد یک طناب یا ریسمان برای پایین آوردن وی از کوه بودیم که از شهرستان همجوار
تامین کردیم و پس از چند ساعت وی را سالم به خانواده‌اش تحویل دادیم.

تعداد چادر امداد ما به کمتر از انگشتان دست است

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن، گسل درونه و نیز حوادث طبیعی از جمله سیل را یاد آور شد و تاکید کرد: اگر سیل سال ۱۳۹۸ را دوباره داشته باشیم جدا توان کمک را نخواهیم داشت زیرا درحال حاضر تعداد چادر امداد ما به کمتر از انگشتان دست است.

وی گفت: هیچ راهی جز ساخت انبار در بردسکن نیست که باید با واگذاری زمین به هلال احمر انجام شود.

مرندی تکمیل چارت سازمانی اداره را هم ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر نیروهای جوانان هلال احمر را نداشته باشیم عملا فاقد نیرو و امکانات هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن از هدف‌گذاری و برنامه‌های هلال احمر بردسکن خبر داد و افزود: ایجاد ۱۲ خانه هلال از جمله برنامه‌های این شعبه است که در شهرآباد ایجاد شده است و در ۵ روستای شهرستان نیز در حال راه‌اندازی است.

وی تقویت خانه‌های هلال را موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه برشمرد و متذکر شد: با توجه به زمان طلایی در حوادث و کمبود نیروهای امدادی در این زمان، مردم نقش مهمی در کاهش خسارات و تلفات جانی ناشی از وقوع حوادث دارند که ایجاد خانه‌های هلال نقش مهمی در این زمینه دارد.

مرندی گفت: با توجه به آسیب‌پذیر بودن روستاها در هنگام حوادث و اهمیت آموزش به اقشار مختلف جامعه هنگام بروز حادثه، راه‌اندازی خانه‌های هلال با استفاده از ظرفیت دهیاران و شورای اسلامی روستاها در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه ضروری است.

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: درصورت اعلام آمادگی دیگر روستاها برای ایجاد خانه هلال، جمعیت هلال احمر آمادگی دارد در دیگر روستاها نیز این مهم را انجام دهد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.