تولیدکنندگان یکی از موانع رونق تولید را روند طولانی مدت دریافت تسهیلات بانکی عنوان می‌کنند، موضوعی که در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا سخت‌تر و زمانبرتر نیز شده است.

تولیدکننده‌ها وهفت‌خوان تسهیلات بانکی

تولیدکنندگان باید برای دریافت تسهیلات بانکی کفش آهنین به پا کنند

رئیس انجمن صنایع تبدیلی کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه یکی از اشکالات مطرح دریافت تسهیلات بانکی برای شهرستان‌ها میزان بسیار محدود و پایین آن است، اظهار کرد: تولیدکنندگان در شهرستان‌ها باید برای دریافت تسهیلات بانکی درخور خود کفش آهنین به پا کنند.

علیرضا بوستانی ادامه داد: اگر مقدار اعتبار و تسهیلات درخواست شده تولیدکننده بالا باشد، پرونده به تهران می‌رود و روند دریافت بسیار طولانی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سقف اعتباری بانک‌ها در مقابل مواد اولیه به‌شدت پایین است، یادآور شد: در یک سال اخیر که کرونا در کشور شیوع پیدا کرده، روند دریافت تسهیلات هم طولانی‌تر از گذشته شده است. رئیس انجمن صنایع تبدیلی کشاورزی خراسان رضوی پیشنهاد کرد: اگر به مدیران بانک‌های استان‌ها اختیارات بیشتری داده شود، شاید بتوان روند طولانی‌مدت دریافت تسهیلات را کاهش داد.

تشکیل گروه بانکی برای رفع مشکلات بانکی

سرپرست اداره‌کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: علاوه بر فعالیت مستمر ستاد تسهیل رفع موانع تولید استان، گروه بانکی در خراسان رضوی برای رفع مشکلات دریافت تسهیلات بانکی تشکیل شده تا واحدهای تولیدی مشکلات بانکی خود را در آن مطرح کرده و پس از ارائه مدارک لازم، مشکل آن‌ها بررسی و رفع شود.ناصر فخر موحدی با بیان اینکه در این ستاد و گروه همه سازمان‌های مرتبط با تولیدکنندگان و مدیران بانک‌ها همراه با بخش خصوصی حضور دارند، اضافه کرد: پس از انجام مراحلی مانند راستی‌آزمایی، بانک‌ها تسهیلات لازم را به تولیدکنندگانی که قابلیت دریافت داشته باشند پرداخت می‌کنند.

وی گفت: هر تولیدکننده‌ای لازم است از طریق دستگاه دولتی که زیرمجموعه آن محسوب می‌شود درخواست دریافت تسهیلات بانکی خود را پیگیری کند، به عنوان مثال تولیدکنندگانی که زیرمجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند از طریق این سازمان باید درخواست خود را پیگیری کنند.

سرپرست اداره‌کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: از تولیدکنندگان درخواست دارم اگر مشکلی در حوزه دریافت تسهیلات بانکی دارند به جلسات گروه بانکی در استانداری بیایند تا مشکل آن‌ها سریع‌تر بررسی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.