دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش کرونا در همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه ایجاد شده است.

راه اندازی بخش بستری ویژه بیماران کرونایی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین،  علی‌اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش کرونا در همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه ایجاد شده و ۵۰ بیمارستانی که زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند به اندازه کافی تخت برای بیماران کرونایی در آن‌ها وجود دارد.
او افزود: بدین منظور بیمارستان‌های بزرگ دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشتر ظرفیت خود را به درمان بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر انجام اعمال جراحی الکتیو یا غیرضروری در بیمارستان‌ها محدود شده است و اگر نیاز باشد همه تخت‌های بیمارستانی به بیماران کرونایی اختصاص خواهد یافت.
انجیدنی بیان کرد: در عین حال از مردم تقاضا داریم به طور مستقیم به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند، زیرا بیمارستان‌ها بیشتر برای بیمارانی است که از طریق پزشکان متخصص و مراکز درمان سرپایی ارجاع داده شده‌اند.
او تصریح کرد: مراجعه مستقیم مردم به بیمارستان‌ها علاوه بر ایجاد ازدحام در مراکز درمانی، مخاطرات انتقال بیماری را نیز به دنبال دارد.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: اولین گام تماس با سامانه ۱۹۱ است و تماس گیرندگان با علائم مشکوک از طریق مشاوره با کارشناسان به نظام ارجاع بیماران کرونایی هدایت می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.