دو فردی که به سلاح گرم مجهز بودند در حالی با شلیک هوایی ضابطین قضایی معاونت عملیات حوزه مقاومت بسیج ۱۰ حضرت مسلم(ع) زمینگیر شدند که لحظاتی پیش از دستگیری در شهر اقدام به شلیک گلوله و ایجاد رعب و وحشت کرده بودند.

دستگیری عاملان تیراندازی در حاشیه شهر

ساعات پایانی شب بود که خبر شلیک چند گلوله در حوالی خیابان بسکابادی ۴۱،بیسیم نیروهای بسیج را به کار انداخت. آنچه در رد و بدل شدن پیام بین نیروهای گشتی و مرکز فرماندهی حوزه مقاومت بسیج ۱۰ حضرت مسلم(ع) مشخص شد این بود که دو نفر که سر و صورت خود را پوشانده و سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت آبی‌رنگ بودند، بنا به دلایلی نامعلوم که احتمالاً پای انتقام‌گیری در میان باشد، در منطقه اعلام شده با اسلحه وینچستر حاضر شده و چند گلوله شلیک کردند و پس از آن از محل متواری شدند.

اقدام گانگستری در خیابان‌های شهر

اطلاعات اولیه همچنین حاکی از آن بود که عاملان این اقدام گانگستری در خیابان‌های شهر، شلوار پلنگی به تن دارند و یکی از آن‌ها به سلاح سرد نیز مسلح است.

این موضوع به اطلاع سرهنگ شریف، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت مسلم(ع) رسید و بلافاصله دستور مسدود کردن مسیرهای ورودی و خروجی به منطقه صادر شد و از سوی دیگر تمامی عوامل بسیجی فعال در منطقه به سمت منطقه اعزام شدند؛ چرا که این  احتمال می‌رفت افراد مسلح در منطقه دیگری دست به اسلحه برده و اقدام مجرمانه‌ دیگری رقم بزنند.

در ادامه مشخصات افراد تحت تعقیب در اختیار تمامی عوامل بسیج قرار گرفت و لحظاتی بعد ضابطین قضایی معاونت عملیات حوزه مقاومت بسیج ۱۰حضرت مسلم(ع) یک دستگاه موتورسیکلت را در منطقه مشاهده کردند که به سرعت در حال حرکت بود و بررسی‌های اولیه راکبان این وسیله‌نقلیه حاکی از آن بود که آن‌ها همان گانگسترهای مسلح تحت تعقیب هستند.

از همین رو عملیات دستگیری متهمان کلید خورد و لحظاتی بعد افراد مسلح در یکی از خیابان‌ها در حالی به محاصره نیروهای بسیجی درآمدند که تلاش چند دقیقه‌ای آن‌ها برای فرار کارساز نشد. پس از آن نیروهای بسیجی از متهمان می‌خواهند سلاح را روی زمین قرار دهند و از اسلحه فاصله بگیرند و تسلیم شوند، اما متهمان که قصد نداشتند تسلیم شوند و سلاح را به سمت نیروهای معاونت عملیات این حوزه بسیج نشانه رفته و تصمیم به فرار می‌گیرند و پای پیاده به سمت کوچه‌ای تاریک متواری می‌شوند. نیروهای بسیجی با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح دو تیر هوایی شلیک کردند و افراد مسلح که همه‌چیز را از دست رفته دیدند در نهایت خود را تسلیم کردند.

از ناحیه متهمان یک قبضه سلاح گرم از نوع وینچستر و یک سلاح سرد نیز کشف شد. در ادامه متهمان به

مقر بسیج منتقل و بررسی هویت آن‌ها مشخص کرد یکی از آن‌ها سال گذشته به اتهام خرید و فروش سلاح غیرمجاز دستگیر شده و دارای محکومیت قضایی است.

با توجه به اقدام مسلحانه صورت گرفته از سوی متهمان، تحقیقات تکمیلی درباره دلایل این واقعه و کشف دیگر جرایم احتمالی آنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.