رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این شهرستان با ۲۲ درصد بستری‌شدگان خراسان رضوی، بیشترین شمار مبتلایان کرونای استان در روزهای اخیر را داشته است.

سبزوار بیشترین میزان بستری کرونا در خراسان رضوی را دارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا مسلم افزود: شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی با وجود اینکه هشت درصد جمعیت خراسان رضوی را دارند، اما آمار بیماران کرونایی آن به تناسب جمعیت سه برابر بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: روز گذشته ۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان واسعی سبزوار بستری شدند که این تعداد بیشترین آمار بیماران بستری از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سبزوار بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شرایط کرونا در این شهرستان طبق آخرین به‌روزرسانی وزارت بهداشت در وضعیت قرمز تیره است.

وی افزود: شمار بیماران کرونایی بستری سبزوار در دوره اوجگیری موج سوم آن در آبانماه پارسال حدود ۲۴۰ بیمار بود در حالی که در ۱۱ روز گذشته تعداد بیماران بستری و مبتلا در مرحله درمان سرپایی این شهرستان افزون بر ۳۰۰ نفر بوده است.

دکتر مسلم ادامه داد: همچنین تعداد بیماران ویزیت شده روزانه در مراکز ۱۶ ساعته حوزه زیر پوشش این دانشگاه ۷۵۰ مورد بوده که از ۳۵۰ نفر از این مراجعان تست گرفته شده و ۱۷۰ مورد مثبت بوده اند.

وی گفت: عادی انگاری و عدم توجه به هشدارها در زمینه رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی این شهرستان را در وضعیت قرمز تیره کرونایی قرار داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: نوع جهش‌یافته ویروس کرونا شدت و سرعت سرایت بیشتری دارد.

دکتر مسلم گفت: در شرایطی که تعداد بیماران کرونایی بستری شده و مرگ و میر آنها نسبت به روزهای اخیر افزایش یافته، تنها راه برون رفت از این بحران، رعایت دقیق محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی است.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.  

روند ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی همچنان رو به افزایش است به گونه ای که روزانه به طور متوسط ۳۵۳ نفر در بیمارستان های این استان بستری می‌شوند.

همچنین روزانه افزون بر ۲۰ نفر به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی فوت می‌کنند.  

هم‌اینک هزار و ۴۴۵ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند. این آمار برخی روزها از مرز هزار و ۵۰۰ نفر نیز فراتر می‌رود زیرا شمار بستری روزانه و کل بستری‌شدگان ثابت نیست و در روزهای مختلف نوسان دارد.  

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۷۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.  بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.  

این وزارتخانه اعلام کرد: با فوت ۴۳۴ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۷۰ هزار و ۹۶۶ نفر رسید. پنج هزار و ۳۳۸ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی (آی سی یو) بستری هستند.

طبق اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ( ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۷۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که سه هزار و ۴۶۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۹۰۶ نفر رسید.

بنا به گفته وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۹۲۳ هزار و ۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و ۳۳۸نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۵۶۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.