سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: مشارکت نیکوکاران در امور مددجویان بهزیستی در سال ۹۹ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بود.

مشارکت‌ ۱۲۰ میلیارد تومانی نیکوکاران در امور مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مسعود فیروزی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: میزان مشارکت‌های مردمی با وجود محدودیت‌های کرونایی در سال ۹۹، خیلی قابل توجه بوده است.
او افزود: مراکز دولتی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی در سال ۹۹ حدود ۲۹ میلیارد تومان و مراکز خیریه تحت پوشش حدود ۹۰ میلیارد تومان کمک مردمی در قالب نقدی، غیر نقدی و خدماتی جذب کرده‌اند.
سرپرست بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع دو بخش، بهزیستی خراسان رضوی توفیق داشته حدود ۱۲۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی را جذب و برای معیشت، رفاه، توانمندسازی، استقلال، اشتغال، مسکن و جهیزیه مددجویان هزینه کند.
فیروزی بیان کرد: خوشبختانه، به خاطر نگاه انسان‌دوستانه و مؤمنانه‌ی خیرین، با وجود تمام مشکلاتی که در حوزه اقتصاد استان با آن مواجه بودیم و با وجود محدودیت‌های کرونایی در سال ۹۹ باز هم مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان حدود ۲۰ درصد رشد داشت که این امر، نشان از همت والای نیک‌اندیشان و همیاران بهزیستی است.
او تصریح کرد: یکی از مسائلی که در دو سال گذشته، مددجویان فاقد مسکن را دچار مشکل کرد، گران شدن ناگهانی مصالح و ساخت و ساز بود که بسیاری از واحدهای مسکونی مددجویان را نیمه‌کاره گذاشت به همین جهت، خیران به این حوزه ورود کردند و خوشبختانه با همت آن‌ها و نهادهای حاکمیتی، توانستیم تعداد زیادی از این واحدها را تکمیل کنیم که این فرایند تا پایان امسال نیز ادامه دارد تا بتوانیم همه واحدهای نیمه‌تمام مددجویان را تکمیل کنیم و تحویل آن‌ها دهیم.
سرپرست بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: مؤسسات خیریه برای برخورداری از معافیت‌های قانونی و نیز برای شفافیت عملکرد باید هزینه‌ها و کمک‌هایشان را در سامانه ارمغان ثبت کنند و مستندات را نیز ارائه دهند که بتوانیم در بخش حمایت‌های قانونی از این مراکز، اقدامات مساعد داشته باشیم.
فیروزی با تأکید بر اینکه امسال، برنامه‌ی منسجم و مدونی برای جلب مشارکت خیرین در حوزه‌های مختلف نیازمندی‌های مددجویی داریم اظهار کرد: همان‌گونه که در سال ۹۹ در پویش‌ها و رزمایش‌های مختلف مشارکت مردمی در بهزیستی، کارنامه‌ی افتخارآمیزی از خیرین استان داشتیم امسال نیز در این ماه مبارک شاهد مشارکت گسترد و فعال نیکوکاران هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.