سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: با افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رای، تعداد شعبه‌های رای‌گیری برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در مشهد به حدود هزار و ۷۰۰ شعبه خواهد رسید.

هزار و ۷۰۰ شعبه رای‌گیری برای انتخابات ۱۴۰۰ در مشهد پیش‌بینی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نبی پور  افزود: به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی در خصوص جلوگیری از شیوع کرونا و نیز کاهش تراکم و ازدحام شهروندان در شعب اخذ رای، درخواست داده شده است تا تعداد شعبه‌ها در مشهد نسبت به انتخابات مجلس ۱۵ درصد افزایش یابد.

وی گفت: لازم به ذکر است در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد شعب اخذ رای نسبت به انتخابات پیش از آن ۳۰ درصد افزایش یافته بود.

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی به تامین زیرساختهای لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در مشهد اشاره و بیان کرد: برای تامین تجهیزات و صندوق های اخذ رای الکترونیک با وزارت کشور هماهنگی لازم صورت گرفته است، البته ما ارزیابی‌هایی داشته و کمبودها را نیز اعلام کرده ایم.

نبی پور به موضوع آموزش روند انتخابات الکترونیک نیز اشاره و بیان کرد: در فرایند انتخابات الکترونیک، اعضای شعب اخذ رای کار خاص ندارند چرا که فعالیت آنها با این روش بسیار سبک خواهد شد، اما آموزش بیشتری برای مردم در نظر گرفته شده است که از طریق رسانه های عمومی، صدا و سیما و حتی به شکل آموزش حضوری در مساجد انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.