با همکاری مأموران نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی و حراست شرکت برق، از دو محلی که قرار بود با استفاده صحیح از برق صنعتی در زمینه تولید و گردش چرخ صنعت کمک حال اقتصاد باشند،۶۶ دستگاه استخراج رمزارز خارج و در عملیاتی دیگر مأموران هزاران عدد قرص‌های غیرمجاز کشف کردند.

کشف ۶۶ دستگاه ماینر از دو واحد صنفی!

ماینرها بلای جان تولید

چند روز پیش مأموران فرماندهی انتظامی که به واسطه کمبود انرژی برق همکاری ویژه‌ای با کارشناسان شرکت برق منطقه‌ای و مشهد دارند، در پی رصدهای صورت گرفته از سوی کارشناسان حراست شرکت برق پی بردند که در دو کارگاه صنعتی که امتیاز و انشعاب با ارزش برق صنعتی را در اختیار دارند، به جای استفاده قانونی و صحیح از انشعاب واگذار شده، با نصب تعداد زیادی دستگاه استخراج رمزارز به دنبال کسب منفعت شخصی هستند و تولید دیگر در حاشیه قرار گرفته است.

این موضوع به مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی رسید  و با توجه به وسعت اقدام‌های خلاف قانون صورت گرفته در منطقه، سرگرد حسنی پس از بررسی میدانی و نامحسوس ماجرا، موضوع را به اطلاع جانشین دادسرای انقلاب مشهد رساند.

در ادامه با کسب دستور قاضی طباطبایی، تیم‌های عملیاتی که در جاده سنتو و در محل حاضر بودند عملیات نهایی و بازرسی از دو واحد صنعتی که یک کارخانه و دیگری هم واحد صنعتی غیرفعال بود را کلید زدند.

به این واسطه از یکی از محل‌ها ۵۴ دستگاه و از دیگری ۱۲ دستگاه استخراج رمزارز(ماینر) کشف شد. با جمع‌آوری ۶۶ دستگاه مورد اشاره تمامی موارد به سازمان اموال تملیکی منتقل شد تا به حکم قانون در این زمینه تصمیم‌گیری شود. از سوی دیگر عاملان این اقدام نیز مورد شناسایی قرار گرفته و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

براساس اطلاعات واصله از ابتدای سال جاری تا امروز بیش از ۳۵۰ دستگاه استخراج رمزارز که به صورت غیرقانونی و از برق صنعتی استفاده می‌کردند جمع‌آوری و با متخلفان  برخورد قانونی صورت گرفت.

پلمب سه عطاری غیرمجاز

در زاویه و حوزه‌ای دیگر و در پی اجرای طرح نظارت و برخورد با عطاری‌های غیرمجاز، مأموران نظارت براماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی از طریق منابع خبری فعال خود در سطح صنوف پی بردند که سه عطاری غیرمجاز در شهر مشهد اقدام به فروش انواع قرص‌های غیرمجاز و مواد مخدر می‌کنند.

از همین رو موضوع به اطلاع جانشین دادسرای انقلاب مشهد رسید و دستور برخورد فوری و قاطع صادر شد و مأموران نظارت براماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی با اجرای سه عملیات همزمان، عطاری‌های غیرمجاز را مورد اعمال قانون قرار دادند.

وقتی این کار صورت گرفت از پستوهای سه واحد صنفی غیرمجاز، در مجموع بیش از ۳هزار عدد انواع قرص‌های جنسی، چاقی و لاغری، مقداری مواد مخدر از نوع مرفین و مقداری مواد مخدر ترکیبی دست‌ساز کشف و ضبط  شد.

در ادامه کرکره هر سه واحد صنفی غیرمجاز که تهدید علیه بهداشت عمومی نیز محسوب می‌شدند پایین کشیده و برچسب پلمب روی آن‌ها نصب شد. گردانندگان این عطاری‌های غیرمجاز نیز راهی دادسرا شدند.

برای ماجرا تدبیری شود

با توجه به اینکه هر روز شاهد افزایش کشفیات در حوزه دستگاه‌های رمزارز هستیم که در واحدهای تولیدی نصب می‌شوند و از امتیاز برق صنعتی برخوردار هستند، همچنین از سویی عده‌ای تصور می‌کنند به واسطه فعال بودن واحد، افزایش مصرف برق لو نخواهد رفت، باید برای مبارزه منطقی با این پدیده تدبیری اندیشیده شود و پلیس به تنهایی در این میدان تلاش نکند؛ چرا که افزایش نصب ماینرها در مرحله نخست چرخه تولید را مورد ضربه قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.