یک کارگردان تئاتر با اشاره به برگزاری دوره‌های مجازی آموزش بازیگری و کارگردانی، گفت: حضور هنرجویانی با مدرک فوق لیسانس بازیگری و یا دانشجوی دکتری در این دوره‌های مجازی می‌تواند تاثیرگذاری و مفید بودن آموزش مجازی تئاتر را تائید کند.

آموزش مجازی تئاتر موفق بوده است

به گزارش قدس آنلاین، حامد معمار طهرانیبا اشاره به برگزاری دوره‌های آنلاین تئاتر همزمان با تعطیلی سالن‌های تئاتر در پی گسترش شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در ابتدای تعطیلی سالن‌های تئاتر و به طبع آن آموزشگاه‌های تئاتر به دلیل شیوع بیماری کرونا به دعوت یکی از اساتید تئاتر به سمت برنامه‌ریزی برای کار آموزش در فضای مجازی متمایل شدم و با وجود تمام جو منفی که در این زمینه وجود داشت با همکاری محمود رضا رحیمی و نازنین گودرزیان نسبت به انتشار فراخوان و برگزاری کلاس‌های آنلاین بازیگری و کارگردانی اقدام کردیم.

وی با بیان این‌که «معتقدیم تئاتر و تئاتری همواره باید برای شرایط به وجود آمده تصمیم‌های تازه داشته باشد»، ادامه داد: بر این اساس به این موضوع اندیشیدیم که باید در این مدل جدید دست به تجربه بزنیم و برای آموزش هنرجویانی که تشنه  فراگیری هستند در جست‌وجوی راهکاری تازه باشیم.

معمار طهرانی تصریح کرد: فرآیند آموزش تئاتر اگرچه در فضای جمعی و نفس‌به‌نفس رخ می‌دهد، اما نسل امروز، نسل تکنولوژی است و سعی می‌کند به دلیل مسائلی همچون دوری راه و در دسترس نبودن فضاهای قابل اعتماد آموزشی و به واسطه شناخت استاد مربوطه با مقوله آموزش مجازی ارتباط برقرار کند.

وی با اشاره به نخستین تجربه‌های خود از آموزش آنلاین تئاتر، گفت: پس از برگزاری نخستین دوره آنلاین متوجه شدیم آموزش مجازی تئاتر، آنقدرها هم عجیب و دور از ذهن نیست و تصور نمی‌کردیم هنرجوها تا این اندازه همراه باشند. نکته قابل تأمل حضور هنرجویانی با مدرک فوق لیسانس بازیگری و یا دانشجوی دکتری در این دوره‌های مجازی بود که می‌تواند تاثیر گذاری و مفید بودن آموزش مجازی تئاتر را تائید کند.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: ما در مشهد به عنوان نخستین آموزشگاه مجازی تئاتر از آبان ماه سال گذشته اقدام به برگزاری کلاس‌های مجازی کردیم و در مدت ۶ ماه موفق به برگزاری هشت دوره مجازی آموزش بازیگری و کارگردانی تئاتر شدیم. هر دوره آموزش مجازی به دو بخش مقدماتی و پیشرفته تقسیم می‌شود و تا کنون ۴۰ هنرجو با دریافت گواهینامه موفق به گذراندن این دوره‌ها شدند.

وی بیان کرد: هر یک از دوره‌ها شامل ۱۰ جلسه دو ساعته است.  نام هر دوره نیز از اساتید خوب تئاتر کشور از جمله هنرمندان فقید مشهدی همچون رضا کمال علوی و رضا سعیدی برگرفته می‌شود.

معمار طهرانی در خصوص نحوه ادامه برگزاری دوره‌های آموزش مجازی تئاتر، گفت: در حال حاضر رایزنی‌هایی مبنی بر استفاده از اساتید صاحب نام تئاتر در سطح بین‌المللی از جمله اساتید تئاتر لهستان و اساتید تئاتر کمدی دل آرته و پرفورمنس آرت در دستور کار قرار گرفته است. خوش‌بختانه همه اساتید متخصص در این حوزه‌ها موافقت خود را برای حضور در دوره‌های جدید آموزش آنلاین اعلام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر در حال تدوین طرح آموزش جامع بازیگری و کارگردانی هستیم که امیدواریم تا تابستان به نتیجه برسد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.