رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارکنان اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه در خراسان رضوی سال گذشته جان ۳۶۰ نفر را با عملیات احیای قلبی و ریوی نجات دادند.

اورژانس ۱۱۵ خراسان رضوی پارسال جان ۳۶۰ نفر را نجات داد

به گزارش قدس آنلاین،   علی یزدانی گفت: کارکنان اورژانس ۱۱۵ علاوه بر خدمات رسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی، با احیا قلبی و تنفسی (CPR) موجب نجات جان بیماران می شوند.
وی افزود: عملیات احیای قلبی و تنفسی بیشتر برای بیماران سکته قلبی، مغزی و سانحه دیدگان حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی انجام می شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: استفاده از تجهیزات مانیتورینگ و الکتروشوک در آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ نیز اهمیت بسیار دارد، بنابراین تلاش شده است تعداد بیشتری از آمبولانس های اورژانس به این تجهیزات مجهز شوند.
وی ارتقای سطح آموزش و مهارت کارکنان و کاهش زمان ماموریت را از مهمترین پارامترها در موفقیت احیای قلبی و ریوی عنوان کرد.

یزدانی گفت: با فعال سازی سامانه یکپارچه اتوماسیون و امکان ایجاد مسیر سبز در تقاطع های پر ترافیک شهری سعی شده،   زمان انتقال بیماران به مراکز درمانی کاهش یابد.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت‌حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

هم اکنون ۱۶۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده ای با ۱۸۳ دستگاه آمبولانس در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع:ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.