مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۲ ناشر و ۱۴ موسسه قرآنی از این استان در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم شرکت کردند.

۲۲ ناشر از خراسان رضوی در نمایشگاه مجازی قرآن شرکت کردند

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید افزود: این نمایشگاه با اهتمام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با شعار "قرآن، کتاب رشد و رویش" در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: شیوع کرونا باعث شد برگزاری نمایشگاه های استانی قرآن کریم ویژه ماه رمضان حذف شده و نمایشگاه ملی قرآن کریم به صورت مجازی برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد و طبق اطلاعات ارائه شده از سوی معاونت فناوری اطلاعات این وزارتخانه، بیش از سه میلیون مراجعه در ۱۲ ساعت ابتدایی آغاز به کار این نمایشگاه ثبت شده است. 

وی افزود: در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتابهای چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد و امکان عرضه و فروش تمام کتاب های مربوط به این حوزه که ناشران آن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است. 

مروارید ادامه داد: ناشران این استان در نمایشگاه قرآن شامل انتشاراتی های به نشر، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، موسسه فرهنگی هنری خراسان، شمشاد، علامه طباطبائی، حوزه علمیه خراسان، نسیم رضوان، جامعه قاریان قرآن مشهد، ملک اعظم، تدبر در قرآن و سیره، آوای رعنا، استوار، راز توکل، والعصر، موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام نور، موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی ضریح آفتاب، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، چشم انداز قطب، بوی شهر بهشت سپیده باوران، پیام کلیدر و شاملو است.

وی گفت: کتاب‌های ناشران با ۲۰ درصد تخفیف در این نمایشگاه عرضه می شود و امکان بازدید و خرید به صورت ۲۴ ساعته برای عموم مردم و بدون محدودیت جغرافیایی فراهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: کتابهای خریداری شده توسط بازدیدکنندگان از نمایشگاه به صورت رایگان ارسال می شود و هزینه پست توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌گردد. 

وی ادامه داد: قرار است در این نمایشگاه ۳۰ وبینار تخصصی در حوزه های گوناگون فرهنگ قرآنی برگزار شود که ۱۰ وبینار در سطح بین المللی و با حضور میهمانان برجسته فرهنگ قرآنی و اسلامی از ۱۰ کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.