رییس کلینیک فوق تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی "سرور" دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون ۹۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی و تالاسمی، که بالای ۱۸ سال سن دارند، اکنون در حال انجام است.

واکسیناسیون ۹۰۰ بیمار هموفیلی و تالاسمی خراسانی در حال انجام است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر زهرا بدیعی  افزود: کل بیماران هموفیلی و تالاسمی زیر پوشش کلینیک سرور حدود هزار و ۵۰۰ نفر هستند که ۹۰۰ نفر آنان بالای ۱۸ سال دارند و تزریق واکسن از این سن به بعد برای همه گروههای هدف مجاز است.
وی گفت: به بیماران هموفیلی و تالاسمی واکسن سینوفارم تزریق می‌شود که واکسیناسیون آنان از ۱۳ اردیبهشت آغاز شده است و در مدت یک هفته با همکاری انجمن تالاسمی و کانون هموفیلی در کلینیک سرور اجرا می شود.

وی گفت: انجام تمامی تزریق‌ها طبق نوبت دهی صورت می گیرد تا ازدحامی در محل ایجاد نشود و در زمان مراجعه بیماران تالاسمی و هموفیلی قبل از تزریق واکسن، شرح حال آنان توسط پزشک گرفته می‌شود و در کنار آن مراقبت‌های خاص ناشی از عوارض احتمالی هم به مراجعان آموزش داده می‌شود.
وی ادامه داد: برای موارد شهرستانی هم واکسن‌ها برای تزریق به شهر مربوطه ارسال می‌شود تا افراد در وضعیت قرمز کرونایی صرفاً برای تزریق واکسن عازم مشهد نشوند.
دکتر بدیعی بیان کرد: کسانی که به بیماری کرونا مبتلا بوده و بهبود یافته اند، نباید بلافاصله برای واکسن مراجعه کنند و بهترین زمان برای آنان بین ۱۵ تا ۳۰ روز پس از بهبودی کامل است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.