محفوظ المنور گفت: امام خمینی(ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، نقش امت اسلامی را به ویژه در ارتباط با مسئله فلسطین احیا کرد؛ زیرا مسئله فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام است

امام خمینی(ره) با اعلام روز جهانی قدس، نقش امت اسلامی را در قبال فلسطین احیا کرد/ روز قدس روز یاری به مظلوم در مقابل ظالم است

قدس آنلاین: امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند که هدف از آن تحقق آرمان‌های اصیل انسانی برای یاری ملت مظلوم فلسطین و رهایی قدس شریف از سیطره صهیونیست‌های اشغالگر بوده است.

پس از نامگذاری این روز مسلمانان و آزادگان سراسر جهان همه ساله آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را به راهپیمایی برای اعلام حمایت از ستمدیگان جهان به ویژه مظلومان فلسطین و مقدسات دینی اختصاص می‌دهند.

امام خمینی انسانی با اندیشه های والای عرفانی بود و به نور قلب خود، آنچه را که ما امروز می بینیم بر سر فلسطین، قدس شریف و مسجد الاقصی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال وقوع است، ایشان آن زمان درک کرده بود.

آنچه امروز علیه مسئله فلسطین و قدس شریف جریان دارد، آینده نگری و بینش امام خمینی(ره) در اعلام روز جهانی قدس را بیش از پیش نمایان و آشکار می سازد. امروز در تمام دنیا روز جهانی قدس احیا می شود و این موضوع بسیار مهمی برای زنده نگه داشتن مسئله فلسطین، قدس شریف و مسجدالاقصی است.

قدس اولین قبله گاه مسلمانان، وطن آباء و اجدادی فلسطینیان و مدفن ده ها هزار شهید است. پیامبران متعددی از این شهر به مقام پیامبری رسیده اند و پیامبربزرگوار اسلام(ص) از این شهر و از مسجد الاقصی به معراج رفتند. بنابراین احیای قدس یعنی احیای تمام این معانی روحانی، تاریخی و اسلامی.

"محفوظ المنور" عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین به بیان اهمیت روز جهانی قدس پرداخت و تصریح کرد: روز جهانی قدس، روز دعوت به یاری تمام مظلومان در مقابل ظالمین است و اگر به فلسطین و بیت المقدس اختصاص یافته، به خاطر ظلم و طغیانی است که دشمنان امت اسلامی و بشریت علیه آن مرتکب شده اند.

محفوظ المنور افزود: هنگامی که امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری و از همه آزادگان جهان دعوت کرد تا به حمایت از قدس بیایند، خواست تا نقش امت اسلامی را به ویژه در ارتباط با مسئله فلسطین احیا کند؛ زیرا مسئله فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام است و کوتاهی در انجام وظیفه در قبال آن، در روز قیامت مورد بازخواست خواهد بود.

عضو ارشد جنبش جهاداسلامی فلسطین با اشاره به تحولات اخیر قدس و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران و شهروندان فلسطینی در این شهر اظهار کرد: امسال روز جهانی قدس با انتفاضه مردم فلسطین و اهالی قدس در محوطه مسجدالاقصی برای دفاع از قدس شریف و مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی که هم از لحاظ معنوی ارزش بسیار بالایی دارد و هم از لحاظ تاریخی، همزمان شده است.

وی ادامه داد: این انتفاضه از سال ۲۰۱۵ تاکنون در جریان بوده است؛ به گونه ای که رژیم اشغالگر در صدد تجزیه و تقسیم مکانی و زمانی اماکن مقدسه بود که با انتفاضه مردم مواجه شد. در سال ۲۰۱۷ نیز با نصب گیت های الکترونیکی در باب الاسباط انتفاضه ملت فلسطین را برانگیخت و سال ۲۰۱۹ اقدامات این رژیم در باب الرحمه انتفاضه اهالی قدس را به دنبال داشت.

محفوظ المنور گفت: امروز انتفاضه به باب العامود و محله شیخ جراح رسیده و ملت فلسطین برای دفاع از مقدسات، حقوق بشر و حقوق خود برای زندگی کریمانه به انتفاضه مقابل دشمن صهیونیستی برخاسته اند. این انتفاضه تأکید می کند که قدس با همه مساجد و کنبیسه هایش، حق ملت فلسطین و امت اسلامی است.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد: در تمامی انتفاضه ها و درگیری ها با رژیم اشغالگر، ملت فلسطین پیروزی های پیاپی را محقق کرده و تا پاکسازی این سرزمین مقدس از لوث وجود اشغالگران به مقابله و پیروزی های خود ادامه خواهد داد. موعد آزادسازی قدس شریف بسیار نزدیک است و جز روزهایی کوتاه و صبر و پایداری اندک تا زمان پیروزی نهائی باقی نمانده است.

وی در پایان گفت: درود می فرستیم به روح بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که محض ورود به تهران از تبعید، شعار معروف خود را اعلام کرد و گفت: امروز ایران و فردا فلسطین. خداوند امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را حفظ کند. امید داریم که ان شاء الله روز جهانی قدس در ماه رمضان سال آینده را در سرزمین های فلسطینی جشن بگیریم و همه مسلمانان در کنار یکدیگر در مسجدالاقصی نماز بگزاریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.