مراسم معنوی احیای سومین شب از لیالی پرفیض قدر در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

برگزاری آئین احیاء سومین شب از لیالی قدر در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، در ابتدای این مراسم جواد پناهی، رضا گلشاهی و احسان محمودی از قاریان برجسته کشوری به ترتیل خوانی سوره‌های روم، دخان و عنکبوت از سوره‌های سفارش شده در این شب مبارک پرداختند.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شجاع به ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی روح بخش ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ پرداخت و زائران و مجاوران با طنین نجوای عاشقانه «الغوث الغوث» و ذکر اسماء الهی هم نوا با ذاکران اهل بیت(ع) به درگاه پروردگار استغاثه کرده و خواهان بخشش گناهان و نزول رحمت گسترده الهی شدند.
حاج ابراهیم قانع مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در رثای مولای متقیان و شهادت مظلومانه امیر مومنان حضرت علی(ع) به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداخت و دلهای عاشقان و مشتاقان را روانه نجف اشرف و حرم علی بن ابیطالب(ع) کرد.

حساس‌ترین شب سال
سخنران این مراسم عبادی حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود عالی بود که به فضیلت شب بیست و سوم ماه رمضان اشاره کرد و گفت: سومین شب قدر حساس‌ترین شب سال است و در این شب با فضیلت، رحمت بی نهایت الهی از عالم ملکوت به عالم ملک می‌رسد.
این کارشناس دینی اظهار کرد: یکی از اعمالی که در این شب عزیز سفارش شده بازنگری اعمال و رفتارمان است؛ ما باید در شب‌های قدر از گناهانمان استغفار کنیم ضمن اینکه به کارهای خوب خود نیز نباید مغرور شویم.

وی با اشاره به ۴ گناه بزرگ، گفت: اصرار بر گناه، افتخار به کارهای زشت، کوچک شمردن و توجیه گناه و شادی پس از گناه از جمل معصیت هایی است که از خود گناه ابتدایی بدتر است؛ توجیه گناه باعث کوچک شمردن گناهان می‌شود و باعث می‌شود انسان به درگاه خدا استغفار نکند؛ کسی که شجاعت دارد زیر بار گناه خود می‌رود.
وی افزود: کسی که کار حسنه‌ و نیکویی انجام می‌دهد نباید به آن مغرور شود؛ متقین کسانی هستند که هر چه دارند در راه خدا می‌دهند، اما همواره در هراس هستند که کم گذاشته باشند.
حجت‌الاسلام عالی تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) ستون و رکن تمام اولیاء و انبیاء الهی و دارای علم الهی بودند، تمام علومی که نزد انبیاء بود به نحو اکمل در حضرت علی(ع) تبلور یافته بود.
وی ابراز کرد: آغوش و مهر امام رضا(ع) به روی همه ما باز است؛ در این بارگاه نورانی و در این شب‌ عزیز از ایشان بخواهیم که برای ما دعا کنند تا از مسیر بندگی خدا خارج نشویم.
گفتنی است، در پایان این آیین عبادی، مومنان خداجو، در مراسم قرآن به سر با چشمانی اشکبار، غبار گناه از دل زدودند و کلام وحی را شفیع قرار داده و برای آمرزش گناهان، سلامتی و ظهور ولی عصر (عج)، سلامتی رهبر معظم انقلاب، از بین رفتن هرچه زودتر ویروس کرونا و شفای بیماران و برآورده شدن حاجات دعا کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.