مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی از رسیدگی به ۳هزارو ۶۴۸ پرونده در طرح نظارتی ضیافت(ماه مبارک رمضان) و محکومیت تعدادی از متخلفان در این میان خبر داد.

سودجویان ۲۰ میلیارد نقره داغ شدند

آغاز طرح و وعده برخورد با متخلفان

۲۲ فروردین ماه جاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی از آغاز طرح نظارتی با نام ضیافت خبر داد.در آن زمان سیدمرتضی مدنی‌فدکی در تشریح شیوه اجرای این طرح بیان کرد: در ماه مبارک رمضان و با توجه به  افزایش تقاضاهای عمومی مصرف‌کنندگان برای تهیه کالاهای اساسی، طرح ویژه نظارتی به مرحله اجرا درآمد. وی همچنین تصریح کرد: بر این اساس طرح نظارتی

ضیافت ۱۴۰۰ با محوریت اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی همانند سال‌های گذشته از ۲۱ فروردین ماه جاری آغاز شده و  روی کالاهایی نظیر برنج، روغن، گوشت، شکر، خرما، زولبیا و بامیه و سبزیجات نظارت ویژه‌ای خواهد شد. مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی همچنین اعلام کرد: دستور داده شده  در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تشکیل گزارش مربوط توسط تیم‌های عمل‌کننده، پرونده‌های ارجاعی به تعزیرات‌حکومتی مربوط به طرح ضیافت خارج از نوبت رسیدگی و با متخلفان برخورد قاطع شود.

این مقام مسئول در پایان به عزم جدی تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی در برخورد با افرادی که برای منفعت‌طلبی دست به تخلف می‌زنند اشاره و بیان کرد: سعی خواهیم کرد در برخوردهای قانونی اشد مجازات برای متخلفان در نظر گرفته شود.

تعزیرات حکومتی به وعده خود عمل کرد

در حالی که به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نزدیک شده‌ایم، برای پیگیری وعده داده شده از سوی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی که همان تشدید نظارت‌ها و برخورد با متخلفان و سودجویان در حوزه مایحتاج عمومی مردم بود، به سراغ این مقام‌مسئول رفتیم.

سیدمرتضی مدنی‌فدکی در تشریح اقدام‌های صورت گرفته تا تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه که با بیست و پنجم ماه مبارک رمضان مصادف می‌شود،بیان کرد:همان‌طور که در اواخر فروردین ماه اعلام کردیم، برای برخورد با متخلفانی که در ماه میهمانی خدا به دنبال سودجویی و وارد آوردن فشار به مردم و هم‌استانی‌های عزیز بودند، تمامی ظرفیت‌ها را به کار گرفته و به هیچ‌وجه با متخلفانی که تا به امروز مورد شناسایی قرار گرفتند، مماشات نشد و برخورد قاطع و قانونی با آن‌ها صورت گرفت و همچنان هم این روند ادامه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی بیان کرد: در این مدت نماینده دستگاه‌های متولی مانند اتاق اصناف و سازمان صمت استان هم همراهی خوبی داشتند. وی افزود: در حین بررسی و پیگیری پرونده‌های تنظیم‌شده، در رأس  تخلفات مورد اعمال قانون قرارگرفته در اصناف مختلف، ماجرای گران‌فروشی قرار داشت. در رده‌های بعد هم موضوع عدم‌نصب برچسب قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی قرار داشتند که برای تمامی متخلفان پرونده تشکیل و با آن‌ها برخورد قانونی شد.

همکاران ما مواردی را که شهروندان در سایت تعزیرات‌حکومتی اقدام به ثبت شکایت کرده بودند را پیگیری و نتیجه گزارش هم به شهروندان اعلام شد.

سیدمرتضی مدنی‌فدکی در ادامه به آمار ورودی و خروجی پرونده‌های مورد رسیدگی قرار گرفته در طرح ضیافت اشاره و عنوان کرد: در حوزه کالا و خدمات و در بازه زمانی مورد اشاره ۲ هزارو ۸۸۳ پرونده به شعب مختلف تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی ارجاع شده است.

از این تعداد پرونده که تمامی آن‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است، ۲هزارو ۶۷ مورد پس از طی شدن فرایند رسیدگی منجر به صدور رأی و یا برائت شدند. مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی تصریح کرد: به واسطه رسیدگی‌های صورت گرفته، متخلفان در این حوزه به پرداخت بیش از  ۱۳۳میلیارد و ۵۶۹میلیون ریال محکوم شده‌اند که جریمه‌های صادره برای برخی متخلفان وصول و عده‌ای هم در مرحله اجرای حکم قرار دارند.

سیدمرتضی مدنی‌فدکی به پرونده‌های حوزه قاچاق کالا و ارز هم اشاره و تصریح کرد: کل پرونده‌هایی که در این مدت حدود ۳۰ روزه به شعب تعزیرات‌حکومتی ارجاع شد، ۳۱۹ مورد بود و از این میان ۲۷۱ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شد. در نهایت میزان محکومیت متخلفان هم از ۶۲ میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال فراتر رفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان هم از نظارت‌ها دور نماند و از ۴۴۶ پرونده وارده به تعزیرات حکومتی استان، ۳۴۲ مورد آن رسیدگی و مختومه شد. میزان محکومیت این حوزه هم بیش از  ۷۶۷میلیون ریال شد.

وی تصریح کرد: در مجموع در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و همچنین بهداشت و درمان، میزان کل محکومیت‌ها از رقم ۱۹۷میلیارد و ۱۳۵میلیون ریال هم فراتر رفت.

این مقام ارشد در اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی بیان کرد: همان‌طور که وعده داده بودیم و همچنان هم بر آن عهد استوار هستیم، به هیچ‌وجه از تخلفات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف گذشت نخواهیم کرد و رضایت هم‌استانی‌ها از اقدام‌های قانونی صورت گرفته برای ما در اولویت قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.