مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی از برپایی چهار هزار و ۱۵۴ پایگاه شهری و روستایی به منظور جمع‌آوری فطریه و کفاره از شهروندان مومن در سطح این استان خبر داد.

۴۱۵۴ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره در خراسان رضوی سازماندهی شد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوده  افزود: هزار و ۵۶۰ مورد از این تعداد پایگاه در سطح کلانشهر مشهد استقرار دارند. محل برپایی ۲۰۰ پایگاه نیز در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) جانمایی شده است.

وی به برپایی دو هزار و ۵۹۴ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه در سطح دیگر شهرستانهای ۳۳ گانه استان خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: دبیرخانه شورای استانی زکات تنها متولی صدور مجوز برای فعالیت این پایگاهها است.  

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: همچنین به منظور آسان‌سازی هرچه بیشتر روند ادای فطریه و کفاره روزه امسال برای عموم شهروندان مومن خراسانی برنامه نصب و راه‌اندازی هزار دستگاه صندوق صدقه بزرگ نیز در مسیر خیابانها اجرا شده است.

وی گفت: همچنین به منظور کاستن از خروج شهروندان مومن و نیکوکار از خانه، حضور در خیابانها و همچنین تقویت و تشدید عمل به دستورات بهداشتی پیشگیرانه در وضعیت شیوع ویروس منحوس کرونا، متقاضیان می‌توانند با شماره‌گیری کد # ۵ * ۰۵۱ * ۸۸۷۷ * از طریق تلفنهای همراه خود، وجوه زکات فطریه و کفاره روزه را بدون نیاز به خروج از منزل پرداخت کنند.

آسوده همچنین یادآوری کرد: مستحب است فطریه و کفاره روزه ابتدا به اقوام و آشنایان نیازمند در محدوده خویشان و همسایه‌ها اختصاص یابد و سپس به دیگر اشخاص خارج از دایره نزدیکان هدایت و پرداخت شود.  

وی افزود: فطریه‌های دریافتی از محل پایگاهها جمع‌آوری و بسترهای الکترونیکی اعلام شده، در کوتاهترین زمان ممکن به حساب سرپرستان خانوارهای نیازمند شناسایی شده بر اساس اولویت واریز می‌شود.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: ماموران حاضر در پایگاههای جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه،  در طول روز عید سعید فطر و همچنین مدت کوتاهی پس از آن فعال بوده و آماده دریافت وجوهات از عموم شهروندان خراسانی هستند.  

افزون بر ۵۰۰ هزار نفر در قالب ۲۲۰ هزار خانوار در استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.