تیم‌های چلسی و آرسنال امروز (چهارشنبه) در چارچوب مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس به مصاف هم می‌روند.

لیگ برتر انگلیس/ چلسی – آرسنال؛ دربی لندن با انگیزه‌هایی متفاوت

قدس آنلاین: در دومین بازی از هفته سی و ششم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس از ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه امشب (چهارشنبه) تیم چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان تیم آرسنال خواهد بود. چلسی در حال حاضر از ۳۵ بازی ۶۴ امتیاز کسب کرده و در رتبه سوم جدول رده‌بندی ایستاده است و آرسنال نیز با ۵۲ امتیاز از همین تعداد بازی در رتبه نهم جدول قرار دارد.

چلسی که با فرانک لمپارد به رتبه‌های میانی جدول سقوط کرده بود و نه تنها قهرمانی را از دست رفته می‌دید بلکه امیدی هم به کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده نداشت، با آمدن توماس توخل آلمانی جان تازه‌ای گرفت و پله پله خود را به رتبه‌های بالای جدول رساند و حالا سرنوشت صعودش به لیگ قهرمانان در دست خودش است. این تیم برای اینکه حضور خود را در رقابت‌های لیگ قهرمانان فصل آینده تضمین کند در این بازی خانگی به دنبال کسب هر سه امتیاز خواهد بود.

آبی‌های لندن این هفته‌ها با توخل روی ابرها سیر می‌کنند، شاگردان این مربی آلمانی که به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا رسیده اند و روز ۸ خرداد در دیدار پایانی به مصاف منچسترسیتی خواهند رفت، این روزها در شرایط آرمانی به سر می‌برند. این تیم هفته گذشته در چارچوب مسابقات لیگ جزیره دست به کار بزرگی زد و موفق شد شاگردان پپ گواردیولا را با نتیجه ۲-یک در ورزشگاه اتحاد شکست دهد تا ضمن کسب سه امتیاز ارزشمند این بازی خارج از خانه، برای حریف قدرتمند خود نیز خط و نشان بکشد.

توخل از زمانی که هدایت چلسی را در دست گرفته در ۱۶ بازی لیگ برتر فقط یک شکست داشته و در ۱۵ بازی دیگر ۱۰ پیروزی و ۵ تساوی کسب کرده است.

دیدار امشب برای آرسنال هم از اهمیت خاصی برخوردار است این تیم که فصل گذشته با قهرمانی در جام حذفی به لیگ اروپا راه یافت، در این فصل تا مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کرد، اما نتوانست در این مرحله از پس ویارئال برآید و از دور مسابقات کنار رفت. حالا تنها شانس باقیمانده برای شاگردان آرتتا که از جام‌های حذفی و اتحادیه انگلیس هم حذف شده اند، کسب عناوین پنجم تا هفتم لیگ جزیره است تا بتوانند به رقابت‌های اروپایی راه یابند که با توجه به شرایط جدول غیرممکن به نظر می‌رسد و بیشتر به معجزه شبیه است. توپچی‌ها باید هر ۳ بازی باقیمانده خود را ببرند و امیدوار باشند تیم‌های رقیب امتیازهای فراوانی از دست بدهند.

سوابق دو تیم

  • چلسی در ۸ بازی خانگی آخر خود برابر آرسنال شکست نخورده حاصل این ۸ بازی ۶ پیروزی و ۲ تساوی بوده است.
  • آخرین شکست چلسی برابر آرسنال در ورزشگاه استمفوردبریج به اکتبر سال ۲۰۱۱ و با مربیگری آندره ویلاس بواس برمی گردد که ۵-۳ شکست خورد.
  • در بازی رفت آرسنال موفق شد با نتیجه سه بر یک چلسی را شکست دهد. آخرین باری که توپچی‌ها برابر آبی‌های لندن در دو بازی رفت و برگشت به پیروزی رسیدند به فصل ۰۴-۲۰۰۳ برمی گردد.
  • آرسنال در دو بازی آخر خود برابر چلسی در همه رقابت‌ها (فینال جام حذفی فصل گذشته و لیگ برتر این فصل) به پیروزی رسیده است. آخرین باری که این تیم سه بار پیاپی برابر چلسی به پیروزی رسید بین مارس سال ۲۰۰۳ و فوریه سال ۲۰۰۴ بود.
  • چلسی در این فصل در دربی‌های شهر لندن بیش از هر تیم دیگری امتیاز کسب کرده است. این تیم از ۹ بازی و ۲۷ امتیاز ممکن ۲۲ امتیاز کسب کرده است و در صورت پیروزی در دیدار امشب با بهترین رکوردهای خود در دربی‌های شمال لندن برابری خواهد کرد، آن‌ها در فصل ۲۰۰۶ -۲۰۰۵ و ۱۴ -۲۰۱۵ از شهرآوردهای لندن ۲۵ امتیاز کسب کرده بودند.
  • چلسی در ۷ بازی آخر خود در همه رقابت‌ها شکست نخورده و در این بازی‌ها فقط ۲ گل دریافت کرده است. این تیم در ۶ بازی آخر در لیگ ۴ پیروزی، یک تساوی و یک باخت داشته است.
  • آرسنال در ۶ بازی آخر خود در لیگ برتر انگلیس ۳ پیروزی، ۲ تساوی و یک باخت داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.