گالری های تهران از امروز ۲۴ اردیبهشت ماه با افتتاح ۱۲ نمایشگاه انفرادی و گروهی نقاشی، مجسمه، عکس و ... میزبان علاقمندان هنرهای تجسمی هستند.

افتتاح ۱۲ نمایشگاه هنرهای تجسمی/ از  «پیش درآمد»ی بر «رنگ‌های دویده» تا «پارادوکس»ی در «اقلیم خیال»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، در آستانه دومین هفته از بازگشایی مراکز هنری، گالری های تهران نیز از روز گذشته ۲۴ اردیبهشت ماه با افتتاحیه نمایشگاه های متنوع گروهی و انفرادی از  هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی میزبان علاقمندان خود شدند.

این در حالی است که طی هفته گذشته نیز ۱۲ نمایشگاه کار خود را آغاز کردند و همچنان نیز در گالری‌های تهران دایر هستند و برای اطلاعات بیشتر درباره آنها می توانید به این لینک مراجعه کنید.

در ادامه نیز به معرفی ۱۲ نمایشگاه گشایش یافته طی روز گذشته اشاره شده است.

گالری سیحون: نمایشگاه  نقاشی فرزانه رحیمیان ۲۴ اردیبهشت تا ۵ خرداد در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱ برگزار می‌شود.

گالری ایرانشهر: نمایشگاه مجسمه های سعید شهلاپور ۲۴ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد در گالری ایرانشهر برپاست. سعید شهلاپور، مجسمه‌ساز پرکار و هنرمند پیشگام نوگرا، نخستین نمایشگاه انفرادی‌اش را ۵۳ سال پیش در تالار قندریز برپا کرد.  از آن زمان تا کنون هیچ چیز نتوانسته است او را از خلق پیگیرانه بازدارد. او پرکار، معطوف به ساختن، و دائم در حال تجربه است و جهان خود را با خلق به تحرک در می‌آورد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است؛ «عنصر اثربخش مجموعة حاضر ریتم پرتحرکی است حاصل از ضربات دست‌افزار، که در آثار هنرمند حضوری کارساز دارد و ای‌بسا پژواک شخصیت او است. شهلاپور به‌خوبی ظرفیت‌های بیانگر چوب را درمی‌یابد و نسبتی برآمده از تجربة زیسته با آن دارد. غنای بافت، چاک‌خوردگی‌های سطوح، برش‌های بیانگر و عیان بودن خصلت‌های ذاتی کارماده، توجه هنرمند به کیفیت سطح کار را نشان می‌دهد، و «چشم لمس‌کننده» را احضار می‌کند.

این مجسمه‌ها کیفیتی باز و تعیّن‌نیافته دارند. فرم از راه زدودن حاصل می‌شود و پیکره‌ها، در فضایی بینابینی‌،  پیوسته به موضوعات مشخص‌تری نزدیک و از آنها دور می‌شوند. خصلت دیوارمانند آثار حاضر فضا را تعریف و تفکیک می‌کند و به بدن‌ بیننده جهت می‌دهد. برش‌ها فضا را در درون و اطراف مجسمه به گردش درمی‌آورند، و ضرباهنگ تکراری آنها بیرون از مرزهای اثر تداوم می‌یابد و فضا را به تپش در می‌آورد. بدین‌گونه آگاهی مخاطب به بودن در فضا و حرکت در آن را تشدید می‌کند».

علاقمندان برای بازدید از این آثار می توانند به گالری ایرانشهر واقع در در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی، خیابان سپند، پلاک ۶۹ مراجعه کنند.

گالری این جا: نمایشگاه آثار ثمیلا امیرابراهیمی با عنوان «تعلیق» ۲۴ اردیبهشت تا ۲۱ خرداد در گالری این جا به نشانی خیابان کریم‌خان‌زند، میرزای شیرازی، شماره ۹۵ برپاست.

امیرابراهیمی در توضیح این نمایشگاه می گوید: ایده‌ی اولیه‌ی کارهایی که در این نمایشگاه می‌بینید از سال ۱۳۹۶ شکل گرفت و بخش اول آن تحت عنوان «چیزها و جاها» در سال ۱۳۹۷ در گالری هور به نمایش درآمد. کارهای حاضر در این مجموعه که در طول سال‌های اخیر شکل گرفتند هرچند از نظر شکل و مضمون با هم تفاوت دارند اما در حس و حالی مشترک از وضعیتی آشنا و عمومی سخن می‌گویند که هم‌چنان تجربه می‌کنیم.

گالری والی: نمایشگاه چیدمان مجتبی امینی از مجموعه نمایشگاه گروهی «پیش درآمد» ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برگزار می‌شود.

گروه چ برآمده از تجربیات و تفکر  سه مجسمه ساز، ساختاری است سیال و منعطف که به عنوان مفصلی تسهیلگر در اتصال هنرمندان به موقعیتهای عرضه و نمایش، نقش ایفا کرده و با هدف گسترش فضا برای حضور و مشارکت هنرمندان وایجاد رابطه فعال و موثر با جامعه تلاش می نماید. رویداد پیش درآمد با همکاری گالری والی، سرآغاز  فعالیت این مجموعه است

گالری نگاه: نمایشگاه آثار میثم ثمر رخی با عنوان «دشت های رنگ دویده» ۲۴ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد در گالری نگاه برگزار می‌شود. گالری نگاه در خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴۴ واقع شده است.

گالری ایوان: نمایشگاه فرآیند محور «آتش افروز» با آثاری از شهرام انتخابی و غزاله سیدآبادی ۲۴ اردیبهشت تا ۱۴ خرداد در گالری ایوان برپاست. این گالری در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ قرار دارد.

گالری هفت ثمر: نمایشگاه آثار ابراهیم اکبری گرز با عنوان «اقلیم خیال» ۲۴ اردیبهشت تا ۵ خرداد در گالری ۷ ثمر واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ برپا است.

گالری نگر: نمایشگاه آثار پروا کارخانه با عنوان «جز ایرانی» ۲۴ اردیبهشت تا ۴ خرداد در گالری نگر به نشانی زیر پل کریم‌خان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۵۴، طبقه اول برپاست.

گالری انتظامی: نمایشگاه گروهی «پارادوکس» ۲۴ تا ۲۹ اردیبهشت در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ برپاست.

گالری  آیریک: نمایشگاه گروهی نقاشی «رویش» ۲۴ تا ۲۹ اردیبهشت در گالری آیریک برگزار می‌شود. این گالری در اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع آیریک سنتر جنوبی، طبقه ۳، واحد ۱۰۲ قرار دارد.

گالری  احسان: نمایشگاه گروهی «پدیده هنر» ۲۴ تا ۲۸ اردیبهشت در گالری احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ میزبان هنردوستان است.

گالری شیدایی: نمایشگاه گروهی «بازخوان» ۲۴ اردیبهشت تا ۱۴ خرداد در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز، روبروی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد ۱ برپاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.