رییس اداره سوادآموزی کاشمر گفت: بر اساس اعلام "سامانه سوادآموزی" هم‌اینک وضعیت سواد هزار و ۱۱ نفر از جمعیت این شهرستان نامشخص است.

نامشخص بودن وضعیت سواد هزار و ۱۱ نفر در کاشمر

به گزارش قدس آنلاین، کاظم عابدی  افزود: بر اساس اعلام "سامانه سوادآموزی" هم‌اینک وضعیت سواد هزار و ۱۱ نفر از جمعیت این شهرستان نامشخص است.

وی ادامه داد: گرچه تاکنون با همکاری ادارات مرتبط ۵۱ نفر از این افراد شناسایی شده‌اند اما تا زمانی که سطح سواد همه آنها به طور دقیق ارزیابی و ثبت نشود نمی‌توان وضعیت شهرستان کاشمر را از نظر جمعیت بی‌سواد معلوم کرد.

رییس اداره سوادآموزی کاشمر گفت: سن ۶۳ نفر از این افراد بالای ۵۰ است که بر این اساس از فهرست بررسی و ارزیابی خارج شده‌اند.  

وی افزود: هم‌اینک سطح سواد ۹۴۸ نفر از شهروندان کاشمری شامل ۵۲۲ مرد و ۴۲۶ زن، نامشخص است که باید ارزیابی بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

عابدی ادامه داد: در نخستین گام باید محل زندگی این افراد با همکاری اداره ثبت احوال و دهیاران مناطق مختلف شهرستان کاشمر شناسایی شود.

وی گفت: ممکن است برخی از افرادی که به عنوان بی‌سواد قلمداد شده اند، فوت کرده و یا دارای معلول های ذهنی و جسمی باشند و یا حتی سواد داشته و مدرک خود را برای ثبت در سامانه ارائه نکرده و یا از کاشمر مهاجرت کرده‌ باشند.

رییس اداره سوادآموزی کاشمر افزود: ۲۵ درصد از آموزش‌دهندگان باتجربه این شهرستان امسال به دلیل شرایط محدودکننده کرونایی هنوز برای حضور در کلاس ثبت‌نام نکرده‌اند.  

عابدی ادامه داد: میزان باسوادی جمعیت شهرستان کاشمر ظرف هشت سال اخیر، یعنی دوران فعالیت دولت تدبیر و امید حدود چهار درصد نسبت به پیش از آن رشد کرده است.

وی گفت: شمار مراکز یاددهی اداره سوادآموزی کاشمر نیز ظرف پنج سال اخیر، یعنی از سال ۱۳۹۵ تاکنون از ۲ مرکز به پنج مرکز آموزش سواد افزایش یافته است.  

رییس اداره سوادآموزی کاشمر افزود: بر اساس آمارهای سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵، رقمی در حدود ۹۷.۷۹ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۵۰ ساله شهرستان کاشمر باسواد بوده‌اند.  

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.