رئیس اتحادیه موتور و دوچرخه مشهد گفت: هیچ کارخانه دوچرخه‌سازی دیگری در کشور نداریم و به همین دلیل تمام دوچرخه‌های موجود در بازار خارجی هستند.

 کالاهای خارجی بازار دوچرخه مشهد را تسخیر کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، حبیب اله زارع اظهار داشت: واحدهای صنفی ما از وضعیت کرونایی آسیب فراوانی دیدند؛ تعدادی از واحدها تعطیل شده‌اند و برخی دیگر نیز فعالیتی ندارند.

وی افزود: طی یک‌سال و نیم گذشته، میزان فروش دوچرخه نیز به دو دلیل با کاهش چشمگیری مواجه شده است؛ اول به خاطر افزایش قیمت ارز و دلیل دوم هم شیوع ویروس کرونا بوده است.

زارع با بیان اینکه اکثر دوچرخه‌های موجود در بازار، ساخت خارج هستند، گفت: به جز کارخانه دوچرخه‌سازی که در قوچان وجود دارد و تولیداتش بسیار محدود است، هیچ کارخانه دوچرخه‌سازی دیگری در کشور نداریم و به همین دلیل تمام دوچرخه‌های موجود در بازار خارجی هستند.

رئیس اتحادیه موتور و دوچرخه مشهد ادامه داد: اقبال مردم نسبت به خرید دوچرخه خارجی هم بسیار کم است؛ فروش واحدهای صنفی ما به نصف میزان معمول کاهش یافته است؛ تنها راهکار برون رفت از این وضعیت، کاهش نرخ ارز می‌باشد.

وی درباره تعطیلی واحدهای صنفی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بسیاری از واحدها درخواست ابطال پروانه کسب داشته‌اند.

زارع با اشاره به اینکه محدودیت تردد، تاثیر چندانی بر افزایش میزان فروش موتورسیکلت نداشته است، گفت: این مسئله تنها بر بالارفتن قیمت موثر بوده ولی تاثیری بر میزان فروش موتورسیکلت‌ها نداشته؛ اکثر مردم به دنبال خرید موتور دست دوم هستند زیرا قیمت مناسب تری دارد و با قدرت خریدشان متناسب تر است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.