رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: تردد در جاده های استان متناسب با وضعیت کرونایی هر شهر همچنان دارای محدودیت می باشد.

تداوم ممنوعیت ورود پلاک های غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز استان /ورودپلاک های غیربومی به مشهد همچنان دارای محدودیت است

با توجه به پایان یافتن محدودیت های سفر ویژه تعطیلات عید سعید فطر،  آخرین وضعیت تردد در جاده های استان را از سرهنگ حسین میش مست جویا شدیم که  وی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تردد در جاده های استان متناسب با رنگ بندی  کرونایی هر شهر همچنان دارای محدودیت می باشد.

وی تصریح کرد: از این رو همچنان ورود پلاک های غیربومی به شهرهای قرمز  و نارنجی خراسان رضوی ممنوع می باشد و برای متخلفان به ترتیب جریمه های یک میلیون تومانی و پانصد هزارتومانی صادر خواهد شد.

رییس پلیس راه خراسان رضوی افزود: برای  شهرهای با وضعیت کرونایی زرد و آبی نیز محدودیت تردد وجود ندارد و تردد در آنها آزاد می باشد.

سرهنگ میش مست ادامه داد: از این رو با توجه به اینکه  وضعیت شهر مشهد از لحاظ کرونایی نارنجی می باشد ورود پلاک های غیربومی به این شهر همچنان ممنوع بوده و جریمه ۵۰۰هزار تومانی برای افرادی که این تصمیم را نقض کنند در نظرگرفته خواهد شد، البته این محدودیت مشمول خودروهای شهرهای چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز نمی گردد.

وی درباره شایعاتی مبنی بر اینکه تردد خودروهای با پلاک خراسان رضوی   در جاده های داخل استان دارای محدودیت نمی باشد، اظهار کرد: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و اگر مثلا در حال حاضر شرایط کرونایی مشهد نارنجی است ورود خودروهای با پلاک شهری مثل تربت حیدریه یا نیشابور به این شهر ممنوع است و با جریمه مواجه خواهند شد.  

رییس پلیس راه خراسان رضوی با بیان اینکه پیامک جریمه های ثبت شده از طریق دوربین ها معمولا با فاصله زمانی ۳ تا ۴روز برای افراد ارسال می شود، ادامه داد: محدودیت های تردد جاده ای مشمول خودروهای مسافربری و نقلیه بار نمی شوند.

گفتنی است بر مبنای  نرم افزار ماسک در ۲۵ اردیبهشت ماه  شهرستان‌های کاشمر، چناران، گناباد و نیشابور که هفته گذشته در وضعیت قرمز و پرخطر قرار داشتند در هفته جدید وضعیت نارنجی و با سطح خطر متوسط خواهند داشت.

همچنین شهرهای زرد خراسان رضوی از ۱۱ شهر به ۱۸ شهر افزایش یافت به طوری‌که تربت جام، باخرز، رشتخوار، فریمان، کلات، تایباد، خواف، زاوه، مه ولات، فیروزه، جوین، جغتای، داورزن و بجستان، بردسکن، خلیل‌آباد و خوشاب در وضعیت زرد و سایر شهرهای خراسان رضوی شامل مشهد، سرخس، گناباد، نیشابور ، بینالود، چناران، تربت حیدریه، کاشمر، سبزوار، قوچان و درگز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.