با هدف افزایش بهره وری، ارتقای استانداردها و کاهش هزینه ها، خط بارگیری آرد به صورت بونکر در شرکت آرد قدس رضوی به بهره برداری رسید و تاکنون ۱۳ تن آرد با این روش برای مشتریان ارسال شده است.

افتتاح خط بارگیری بونکری در شرکت آرد قدس رضوی / افزایش بهره وری و ارتقای استانداردهای صنعتی و بهداشتی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت آرد قدس رضوی با اشاره افتتاح این خط در سال جاری اظهار کرد: در فرآیند بارگیری آرد به روش بونکر، به جای این که آرد به شکل کیسه ای بسته بندی و به محل مصرف حمل شود، مستقیما از مخازن ذخیره کارخانه یعنی سیلوهای آرد به مخزن بارگیری آرد فله منتقل شده و سپس به وسیله مکش و جریان هوا به مخزن تریلی یا همان بونکر انتقال می یابد.

مجتبی هادیان ادامه داد: بعد از آن، تریلی حامل بونکر آرد، به محل مصرف که معمولا کارخانجات کیک و کلوچه هستند منتقل می شود و مجددا از طریق مکش هوا وارد سیلوهای ذخیره آرد تولیدکنندگان می شود.

 

صرفه جویی در هزینه ها

با توجه به حجم بالای تولید انواع آردهای صنعتی در شرکت آرد قدس رضوی و همکاری گسترده با مراکز صنعتی تولیدکننده نظیر کارخانجات کیک و کلوچه، بیسکوییت و نشاسته، سالانه مبلغ قابل توجهی صرف خرید کیسه برای بسته بندی آرد و انتقال آن به کارخانجات می شود که با این روش در هزینه های هر دو طرف، صرفه جویی خواهد شد.

بالا بردن دقت و ارتقای استانداردها نیز از مزیت های این روش است که هادیان درباره آن گفت: آرد ذخیره شده در سیلو قابلیت این را دارد تا به وسیله سیستم خمیرگیری نیمه اتومات و سیستم وزن کشی الکترونیکی به میزان دلخواه و با دقت بالا در خمیر مصرف شود اما وزن کردن دستی آرد به وسیله کارگران می تواند خطاهایی در پی داشته باشد.

وی ایجاد مزیت رقابتی را از دیگر فواید این طرح برشمرد و افزود: با توجه به این که در استان خراسان رضوی تاکنون تنها یک شرکت این قابلیت را داشته است، بر همین اساس شرکت جدیدی که بتواند قابلیت بارگیری بونکر را داشته باشد می تواند افزایش فروش قابل توجهی از این طریق کسب کند.

 

حذف آلودگی ثانویه آرد

در فرآیند کیسه گیری آرد، ضایعاتی ایجاد می شود که با استفاده از روش حمل با بونکر، حذف خواهد شد. از طرف دیگر این روش کاملا بهداشتی تر است و دیگر شاهد مشکلاتی مانند آلودگی ثانویه آرد در کیسه ها، حملات جوندگان به کیسه ها، خیس شدن کیسه ها هنگام بارندگی و ... نیستیم. به گفته مدیرعامل شرکت آرد قدس رضوی، با افتتاح خط جدید بارگیری، در این حوزه نیز ارتقای استانداردها و افزایش بهره وری رقم خواهد خورد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.