داور بخش عکس نخستین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) با اشاره به موفق بودن نخستین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) گفت: این آوردگاه فرهنگی قابلیت برگزاری در عرصه بین المللی را دارد.

جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) قابلیت برگزاری در عرصه بین المللی را دارد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی زابل عباسی عنوان کرد: آثار رسیده قوی و خوبی از حرم مطهر رضوی و موضوعات مرتبط با زیارت و سیره رضوی ارسال شده است که در برخی از تصاویر به وضوح خلاقیت و نوآوری در عکس ها دیده می شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره، سوژه های عکاسی خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی که با نمایی از حرم و بارگاه رضوی انجام می شود، بسیار جالب بودکه من از تماشای این عکس ها لذت بردم.

وی از عکس به عنوان رسانه ای تاثیر گذار عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در عصر حاضر ارتباط مخاطبان با رسانه های نوشتاری کم شده است می توان با تصویر و عکس خوب به صورت آنی بر مخاطب تاثیر گذاشت و هر چه این ارتباط بیشتر باشد عکس از لحاظ  تاثیرگذاری قدرتمندتر است.

داور بخش عکس نخستین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) تصریح کرد: نخستین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) با حضور پیشکسوتان عکاسی حرم مطهر رضوی برگزار شد، باید از حضور این افراد بهره جست و در سال های آتی با تشکیل شواری سیاست گذاری، این جشنواره را به صورت ملی و بین المللی برگزار کرد و در بین سایر کشور ها هم اطلاع رسانی کرد. از آن جایی که عکاسانی از سایر کشورها نیز به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند، اگر این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود، قطعا  با استقبال خوبی مواجه و آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره راه می یابد.

زابل عباسی با بیان اینکه تاکنون چندین نوبت، توفیق عکاسی در حرم مطهر رضوی نصیب من شده است، افزود: بر خلاف عقیده برخی که می گویند عکاسی در فضای حرم مطهر رضوی کار ساده ای است، اعتقاد دارم عکاسی در این فضا کار بسیار سختی است؛ چرا که اگر عکاس خلوص نیت نداشته باشد و به ارزش های اعتقادی پایبند نباشد، نمی تواند عکس های خوبی را از این پایگاه معنوی جهان اسلام بگیرد.

اولین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اهداف گسترش و ترویج آموزه ها و فرهنگ والای رضوی در عرصه های مختلف، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی، حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه ای رضوی، ارتقای سطح کمی و کیفی آثار رسانه ای در حوزه معارف رضوی در حال برگزاری است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.