به نظر می‌رسد امسال با توجه به نزدیک شدن به جام جهانی تحرکات بیشتری را از سوی ستاره ها برای پیوستن به تیم‌هایی که شانس بیشتری برای دیده شدن به آن‌ها می‌دهند را شاهد باشیم.

  مرواریدهای ایرانی در  تور لیگ های عربی

در این میان بحث انتخاب تیم‌های جدید توسط ملی پوشان قطعاً مبحث مهمی‌تری است.

در این سال‌ها بسیاری از ملی پوشان ما برای دریافت دستمزدهای با دردسر کمتر لیگ های عربی را ترجیح داده‌اند و بار سفر به حاشیه‌های خلیج همیشه فارس بسته‌اند.

به همین دلیل هم اخبار جابه جایی‌ها و حتی کوچ آن‌ها به وطن بیشتر از سایرین بازتاب داشته است.

علی ، شجاع و رامین

در همین خصوص نشریه معتبر قطری نگاهی به آخرین وضعیت بازیکنان ایرانی در لیگ ستارگان قطر داشته است. روزنامه قطری الرایه پیش بینی کرد که علی کریمی و رامین رضاییان از الدحیل جدا شوند اما شجاع باتوجه به عملکرد خوب در الریان در این تیم باقی خواهد ماند.

الرایه درباره الدحیل که دو بازیکن ایرانی به نام های علی کریمی و رامین رضاییان را دارد، نوشت: «الدحیل فصل ناامید کننده ای را تجربه کرد و نتوانست عنوان قهرمانی را در هیچ جامی بدست آورد و به همین خاطر باید منتظر تغییرات اساسی در این تیم در تابستان بود.البته رامین رضائیان در نیم فصل دوم راهی السیلیه شد اما طبق اعلام الرایه بازیکن الدحیل است و باید به این تیم برگردد تا درباره او تصمیم نهایی گرفته شود».

کنعانی آن سوی آب ها

استاد الدوحه هم به تشریح وضعیت بازیکنان خارجی الاهلی پرداخته و خبر از جدایی امید ابراهیمی و جذب کنعانی‌زادگان داده است. این وب سایت مدعی شده  شان لوری بازیکن استرالیایی از این تیم جدا می‌شود و محمدحسین کنعانی زادگان به عنوان جایگزین این بازیکن، از پرسپولیس به الاهلی می‌پیوندد. همچنین امید ابراهیمی دیگر بازیکن خارجی الاهلی نیز با تیم الوکره به توافق رسیده و راهی این تیم می‌شود.

جدایی چشمی

روزنامه الرای درباره عملکرد ام صلال با بازیکنان خارجی اش در فصل قبل لیگ قطر نوشت: باتوجه به اینکه خط دفاعی ام صلال فصل خوبی را تجربه نکرد این احتمال زیاد است که چشمی در فهرست فروش قرار گیرد و در این صورت شاید به فوتبال ایران و استقلال برگردد.

صیدهای لذیذ

اما علاوه بر کنعانی زادگان بازیکنانی چون قایدی و دیاباته هم با توجه به شرایط خوبی که در لیگ قهرمانان داشتند بد جوری چشم قطری ها را گرفته اند. مبلغ انتقال این دوبازیکن قطعاً سنگین است اما چه کسی است که نداند برای قطری ها صید هر بازیکنی چقدر راحت و ساده است؟

به این دو بازیکن دژاگه و شجاعی را هم که با تراکتوری ها دچار مشکل شده اند اضافه کنید. این دوبازیکن تجربه بازی در کشورهای عربی را داشته اند و نیک می‌دانند با این سن و سال هیچ کجا مانند امارات و قطر نمی توانند به راحتی پول دربیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.