۱۰ نفر از عاملان خرید و فروش مواد مخدر در حاشیه شهر مشهد که سابقه نگهداری و معامله سلاح گرم را هم دارند، برای انتقام گرفتن از هم آشوب به پا کردند و صدای شلیک پیاپی گلوله در حوالی آرامگاه فردوسی، برای لحظاتی سکوت مرگباری ایجاد کرد.

درگیری مسلحانه ساقی‌ها سر مشتری!

راه‌بندان و درگیری مسلحانه افراد شرور

صدای مسلح کردن چند قبضه وینچستر و شلیک‌های متعدد، رهگذران را سرجایشان میخکوب کرد. عده‌ای هر طور که بود سعی داشتند خانواده خود را از تیررس شلیک گلوله دو گروه مسلح دور کنند. وحشت و ترس منطقه را فرا گرفته بود. آنچه مشخص بود کانون درگیری میان دو خودرو سواری پژو پارس و پژو ۲۰۷ بود.

آن‌قدر میان دو گروه تبادل آتش زیاد بود که آثار ساچمه‌ها روی در و دیوار مشهود بود. خودرو پارس که مسیر حرکت ۲۰۷ را مسدود کرده بود، در یک لحظه از محل متواری می‌شود. عده‌ای از سرنشینان خودرو پژو ۲۰۷ مجروح می‌شوند، یکی از آن‌ها که قصد داشته از محل متواری شود به ضرب گلوله وینچستر کمی دورتر از خودرو روی تپه خاکی افتاده و از درد به خود می‌پیچد. راننده خودرو هم پشت فرمان مجروح و دیگری هم در نزدیکی خودرو مجروح  روی زمین افتاده و خودرو آن‌ها هم از چندین جا مورد اصابت گلوله وینچستر قرار گرفته بود.

وقتی رهگذران برای کمک به مجروحان درگیری مسلحانه اقدام می‌کنند، طرف‌های مقابل از محل متواری شده بودند و پس از آن ماجرا به مأموران پلیس اطلاع داده می‌شود.

با حضور پلیس در محل موضوع همزمان در دستگاه قضایی مطرح و پرونده ویژه‌ای ایجاد می‌شود و مجروحان این درگیری مسلحانه به مراکز درمانی منتقل شدند. بررسی‌های میدانی پلیس حاکی از آن بود که دو گروه از ساکنان یکی از روستاهای اطراف، پشت پرده این ماجرا هستند و سرنشینان خودرو ۲۰۷ پس از آنکه از مراسم ختم برمی‌گشتند با سد راه دیگر افراد مسلح مواجه می‌شوند و نزاع مسلحانه درمی‌گیرد.

در حالی که تمامی عاملان این اقدام از محل متواری شده بودند، دستور شناسایی هرچه سریع‌تر آن‌ها صادر و پرونده در اختیار پلیس پاوا فرماندهی انتظامی مشهد قرار گرفت.

همه چیز زیر سر «شرور» بود

بررسی‌های فنی پلیس و کسب اظهارات اولیه از مجروحان حادثه منجر به شناسایی هویت تمامی عاملان درگیری مسلحانه شد و یکی پس از دیگری افراد شرور دستگیر  و مورد تحقیق قرار گرفتند.

در میان دستگیرشدگان چند برادر حضور داشتند که بررسی سوابق آن‌ها مبین این واقعیت بود که آن‌ها در منطقه به انجام شرارت و خرید و فروش مواد مخدر و سلاح شهره هستند و برخی از ساکنان محل از آن‌ها وحشت داشته و برای شکایت در دستگاه قضایی تحت فشار بودند.

از سوی دیگر معلوم شد  عامل اصلی این اقدام معروف به محمد شرور و سرکرده باند است که پس از ایجاد درگیری مسلحانه به مکان نامعلومی گریخته است.

متهمان در بازجویی‌ها خود را بی‌گناه معرفی کرده و هر تلاشی را به کار می‌گرفتند تا مسیر تحقیقات پلیسی  و قضایی منحرف شود. در حالی که متهمان در بازداشت موقت به سر می‌بردند، تلاش مأموران فرماندهی انتظامی مشهد پرده از واقعیت ماجرا برداشت و معلوم شد درگیری طرف‌های نزاع مسلحانه بر سر مواد مخدر و جذب مشتری بوده و کینه‌ای یکساله وجود دارد.تحقیقات تکمیلی نشان داد وینچستر به دستان پیش از راه‌بندان و شلیک، مقابل خانه یکی از موادفروشان رفته و وقتی فرد مورد نظر را مشاهده نمی‌کنند یکی از اعضای خانواده آن‌ها را که جوانی حدود ۱۶ساله بوده با شلیک گلوله به پا مجروح می‌کنند. همچنین برای تلافی کردن و تسویه‌حساب نقشه زیر گرفتن موادفروش را هم می‌کشند.وقتی ادله و مستندات کافی از چرایی این اقدام مسلحانه به دست می‌آید، تعدادی از متهمان لب به اعتراف گشوده و مدعی می‌شوند تمامی نقشه‌ها را محمد شرور کشیده و در حال حاضر متواری است.

در حالی که اعضای دستگیر شده به اتهام اخلال در نظم عمومی و نزاع مسلحانه منجر به صدمه بدنی بازداشت شدند، آخرین مرحله اقدامات قضایی و پلیسی  که همان دستگیری سرکرده باند بود، در دستور کار قرار گرفت.

پایان اختفای متهم فراری در یک مغازه

ردزنی‌ها و اقدام‌های پیچیده پلیسی پس از چند شبانه‌روز سرانجام نتیجه داد و محل اختفای محمد شرور در حوالی خیابان یوسف‌زاده مشهد محاصره و در حالی که به همراه یک زن در واحدی صنفی مخفی شده بود، زمینگیر شد.

متهم پس از انتقال به مقر پلیس وقتی همه‌چیز را لو رفته دید مدعی شد یکی از اسلحه‌های مورد استفاد در درگیری مسلحانه را به دختر عمویم داده‌ام تا مخفی کند.

براساس بررسی‌های قضایی در این درگیری مسلحانه بیش از ۱۰ سلاح وینچستر استفاده شده که تعدادی از آن‌ها کشف شده است. در ادامه متهم به دادسرای ناحیه دو مشهد منتقل و با دستور بازپرس پرونده راهی زندان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.