شاید بتوان مردم غزه را مظلوم‌ترین انسان‌ها در میان مردم جهان دانست. آن‌ها از شمال و شرق و جنوب در محاصره هستند و از سمت غرب هم راه به دریا می‌برند.

آه غزه ...

غزه در ویرانی

براساس اعلام این سازمان، بر اثر حمله‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه طی هفته گذشته، بیش از ۱۰۰ دستگاه آپارتمان کاملاً نابود شده، دست‌کم ۳۰۰ واحد مسکونی به شدت آسیب دیده، حدود ۵۰ تأسیسات آموزشی از جمله مدارس، مهدهای کودک و وزارت آموزش غزه آسیب دیدند. صهیونیست‌ها حتی به مراکز درمانی نیز رحم نکرده و تا کنون ۶ بیمارستان، دو درمانگاه و یک مرکز هلال احمر را با بمباران در نوار غزه از بین برده‌اند. سازمان ملل می‌گوید: انرژی برق در نوار غزه از روزانه هشت ساعت به کمتر از ۶ ساعت کاهش پیدا کرده و همین امر موجب مختل شدن سیستم درمانی، آبرسانی و دیگر تأسیسات حیاتی شده است که با برق کار می‌کنند. فعالیت بزرگ‌ترین مرکز تست کرونای غزه هم به دلیل ویرانی‌های ناشی از حملات روز دوشنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به محله الریمال در شهر غزه متوقف شد. در همین راستا، جولیت توما، مسئول ارتباطات یونیسف در بخش غرب آسیا و شمال آفریقا گفت: «اوضاع وحشتناکی است. تنها در پنج روز، دست‌کم ۴۰ کودک در نوار غزه کشته شده‌اند». با این حال، نتانیاهو روز گذشته پس از پایان نشست کابینه امنیتی اعلام کرد: اسرائیل حمله به مواضع گروه‌های مقاومت را در غزه ادامه خواهد داد.

۱۱۰ بمباران فقط در نیم ساعت!

ارتش رژیم صهیونیستی برای نهمین روز متوالی همچنان به تجاوزهای وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند. برپایه آخرین آمار تاکنون ۲۱۲ نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند که از میان آن‌ها ۶۱ نفر کودک و ۳۶ نفر نیز زن بوده و هزار و ۴۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند. «هیدای زیلبرمن» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: بامداد روز گذشته، ۶۰ جنگنده ۶۵ هدف را در غزه طی نیم ساعت بمباران کرده‌اند. در واکنش به این حمله‌ها، گروه‌های مقاومت موج جدیدی از حمله‌های راکتی به مناطق اشدود و بئر السبع را آغاز کردند که منجر به هلاکت دو صهیونیست و جراحت ۱۲ نفر دیگر شد که حال چهار تن آن‌ها وخیم گزارش شده است.

مهاجرت صهیونیست‌ها آغاز شد

در همین حال، روزنامه عربی ۲۱ در گزارشی نوشت: بسیاری از صهیونیست‌ها از ترس موشک‌های مقاومت، خانه‌های خود را در تل‌آویو ترک کرده و به سمت شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری رفته‌اند. این صهیونیست‌ها منازلی در شهرک‌های «بیت حورون»، «جفعات زئیف» و... را در کرانه باختری اجاره کرده‌اند تا فعلاً در آنجا زندگی کنند. منابع آگاه اعلام کردند: روند مهاجرت از بیم موشک‌های مقاومت از چند روز پیش آغاز شده و فضای رعب و ترس تل‌آویو را فرا گرفته است. تا کنون بیش از ۳ هزار موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

آتش‌سوزی در سکوی گازی حیفا

از سوی دیگر، برخی گزارش‌ها حاکی از آتش‌سوزی در یک سکوی گازی متعلق به رژیم صهیونیستی در شهر حیفاست. تصاویر و ویدئوهای منتشر شده، حجم بزرگی از آتش را نشان می‌دهند که از بخش فوقانی این سکوی گازی متعلق به رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی حیفا زبانه می‌کشد. رسانه‌های اسرائیلی ابتدا سعی کردند این حادثه را موضوعی عادی و معمولی نشان دهند و ادعا کردند این آتش ناشی از خروج گازهای اضافی از مشعل است. اما پس از مدتی، با پذیرفتن غیرمعمول بودن این واقعه، گفتند: یک «مشکل فنی» موجب این آتش‌سوزی شده است. دو سکوی گازی «لِویاتان» و «تامار» در سواحل شهر اشغالی حیفا در دریای مدیترانه وجود دارد. به‌تازگی گروه‌های مقاومت راکت‌هایی را به سمت یک ایستگاه استخراج گاز شلیک کرده بودند.

نفوذ پهپاد به سرزمین‌های اشغالی

از اردن

در میان تحولات میدانی هم وزارت جنگ اسرائیل از سرنگونی یک پهپاد که از سمت اردن به شمال سرزمین اشغالی وارد شده بود، خبر داد. آن طور که ارتش صهیونیست گزارش کرده، پهپاد یاد شده به سمت محدوده «بیت شئان» در شمال سرزمین اشغالی در حرکت بوده که هدف حمله ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته و ساقط شده است. هنوز مبدأ حرکت این پهپاد مشخص نیست اما گفته می‌شود از سوریه پرواز کرده است. ۶ یا ۷ خمپاره هم از لبنان به سوی برخی مناطق اسرائیل مانند میسگاو آو شلیک شده است. پیش از این نیز خمپاره‌های مختلفی از سوریه و لبنان به جبهه شمالی رژیم صهیونیستی شلیک شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.