در حالی که برخی افراد با شیوه‌های مختلفی اقدام به تبلیغ برای فروش قطعات زمین در حوالی مشهد و گلبهار در شبکه‌های غیرمجاز آن طرف آبی می‌کنند، دادستان مشهد به خریداران هشدار داد گول تبلیغات اغواکننده را نخورند و پیش از انجام هر نوع معامله‌ای، ابتدا از مراجع مربوط استعلام بگیرند.

تبلیغات در ماهواره، فروش در گلبهار!

۱۰ میلیون بده ۲۵۰ متر زمین بگیر!

در دو دهه گذشته و همزمان با رشد و نفوذ رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب در زندگی شهری و پیشرفت علم، شاهد افزایش برخی کلاهبرداری‌ها بوده‌ایم که در مقاطع مختلف حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی را به یکباره چند برابر افزایش می‌داد.

برای نمونه در دهه ۸۰ برخی افراد کلاهبردار و شیاد با استفاده از همین نوع تبلیغات گسترده در رسانه‌های مکتوب و ماهواره‌ای، زمین‌های مشاعی را در حوالی شهر بینالود به افراد مختلفی در سراسر کشور فروختند، بدون آنکه خریداران بدانند زمینی که خریداری کرده‌اند چه مشخصاتی دارد. همین موضوع جیب متخلفان را پر از سودهای نامشروع  کرد و دردسرهایش برای خریداران و دستگاه قضایی باقی ماند.

در حال حاضر و در چند روز گذشته شاهد آن بودیم که برخی افراد با شبکه‌های ماهواره‌ای آن طرف آبی ارتباط گیری کرده و دست به تبلیغات اغواکننده‌ای برای فروش قطعات مختلف زمین زده‌اند.

آنچه در این تبلیغات به چشم می‌خورد این بود که آن‌ها مدعی بودند فقط با پرداخت ۱۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب ۲۵۰ متر زمین سنددار در حوالی گلبهار شوید. حتی خدمات

وی آی پی هم به مشتریان می‌دهند و برای آنکه خریدار به هیچ عنوان پا به منطقه نگذارد به آن‌ها اعلام می‌کنند تنظیم سند در شهر محل سکونت شما انجام می‌شود. این احتمال هم متصور است افرادی که شماره تماس‌های آن‌ها در تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای غیرمجاز درج می‌شود، پس از فروش این زمین‌ها و کسب منافع مالی ناپدید شوند و خریداران را با زمین‌های بی‌ارزش و دردسرهای ایجاد شده‌ تنها بگذارند.

دادستان مشهد: مراقب تبلیغات در شبکه‌های غیرمجاز باشید

دادستان مرکز خراسان‌رضوی به خبرنگارقدس گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند به هیچ عنوان و با دیدن تبلیغات در شبکه‌ها و رسانه‌های غیرمجاز به راحتی و بدون تحقیق وارد معامله‌ای نشوند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در پس پرده تبلیغات گسترده در این شبکه‌های غیرمجاز که با رنگ و لعابی خاص برای کشاندن افراد به سمت خودشان طراحی شده، می‌تواند این احتمال وجود داشته باشد که نقشه کلاهبرداری طرح‌ریزی کرده باشند.

دادستان مشهد ادامه داد: این موضوع هم باید مورد توجه قرار بگیرد که تبلیغات می‌تواند برای گرفتار کردن افرادی باشد که در استان‌های دیگر زندگی می‌کنند و به راحتی نمی‌توانند برای دیدن موقعیت زمین‌های اعلام شده به شهر مشهد و دیگر شهرهای استان سفر کنند و فقط به تماس با آگهی‌دهنده اکتفا کرده و اقدام به خرید زمین می‌کنند.

درودی در پایان بیان کرد: شهروندان و افرادی که با این‌گونه تبلیغات آن هم در شبکه‌ها و رسانه‌های غیرمجاز روبه‌رو می‌شوند، پیش از هر گونه پرداخت وجهی در قبال خرید زمین، استعلامات لازم را از مراجع مربوط اخذ کنند تا در آینده خدای‌ناکرده گرفتار و پشیمان نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.