فرمانده انتظامی کاشمر از دستگیری متهمان پرونده ۵ نفره جعل و کلاهبرداری از طریق فروش مال غیر در این شهرستان خبر داد.

پرونده باند جعل و کلاهبرداری ۳ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومانی در کاشمر بسته شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حسین احمدی از دستگیری متهمان پرونده ۵ نفره جعل و کلاهبرداری از طریق فروش مال غیر در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی سابقه‌دار با جعل مدارک اقدام به فروش املاک و تنظیم وکالت‌نامه به نام چند خریدار کرده است دستورات ویژه برای بررسی موضوع صادر شد.

فرمانده انتظامی کاشمر تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی کاشمر با تحقیقات خود دریافتند کار مجرمانه متهم ازسال ۱۳۹۵ شروع شده و از ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۸ فراری و تحت تعقیب قرار گرفته است که دارای ۳۱ پرونده تشکیل شده در شهرستان کاشمر و ۱۰ پرونده در استان خراسان رضوی و ۱۹ پرونده در شهرستان‌های همجوار بوده است و تنها در چند پرونده در شهرستان کاشمر متهم به بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری است.

وی بیان کرد: این نوع کلاهبرداری به صورت باندی بوده و اعضای آن متهم هستند با معرفی یک نفر به جای مالک اصلی ملک و جعل مدارک شناسایی اقدام به تنظیم وکالت‌نامه کرده و با همان وکالت‌نامه اقدام به فروش ملک و تنظیم وکالت‌نامه به نام خریداران کرده و به این روش کلاهبرداری جعل و فروش مال غیر مرتکب شده‌اند.

سرهنگ احمدی اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی از حضور متهمان باند در یکی از محله‌های شهر کاشمر مطلع و پس از شناسایی محل اختفاء آنها، با هماهنگی مراجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی این افراد را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی کاشمر گفت: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به کلاهبرداری از طریق جعل و سندسازی و فروش مال غیر در کاشمر و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی اعتراف کردند.

وی از شهروندان خواست بدون تحقیق و اطمینان از صحت مدارک از طریق استعلام از اداره‌های مربوطه اقدام به معامله و تنظیم قولنامه در معاملات خود نکنند.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.