شهروندان سوری مقیم کشورهای مختلف، از صبح امروز (پنجشنبه) برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مراکز رای‌گیری که برای این منظور پیش بینی شده، حضور خواهند یافت.

رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج از این کشور آغاز شد

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، درهای مراکز رأی‌گیری در سفارتخانه و کنسولگریهای این کشور در استرالیا، ژاپن، هند، چین، مالزی، اندونزی، پاکستان و ایران از ساعت ۷ صبح به وقت محلی باز شده و تا ساعت ۱۹ ، رای‌گیری ادامه خواهد داشت.

رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج از این کشور آغاز شد

انتخابات ریاست جمهوری در سوریه هر هفت سال یک بار برگزار می‌شود و این دومین انتخابات پس از سال ۲۰۱۱ و شروع بحران سازی علیه این کشور به شمار می رود.

نیروهای سوریه با کمک نیروهای مقاومت و کشورهای دوست موفق شدند تا بخش وسیعی از خاک این کشور را از یوغ اشغالگران تروریست آزاد کنند، اما همچنان برخی از مناطق سوریه با حمایت نیروهای بیگانه تحت اشغال تروریست‌ها قرار دارد. 


دولت سوریه در انتخابات ریاست جمهوری قبلی در سال ۲۰۱۴ بر یک سوم خاک این کشور تسلط داشت، اما هم اکنون بیش از سه چهارم سرزمین سوریه را در اختیار دارد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است در ۲۶ ماه مه (۵ خرداد) در داخل این کشور با حضور سه نامزد از جمله «بشار اسد» برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.