حجت الاسلام تقوی گفت: انهدام و تخریب قبرستان بقیع به دست عده‌ای کوته فکر و کوته اندیش که تفکر خام و منحرف داشتند تخریب شد.

آنهایی که بقیع را تخریب کردند، امروز مقابل صهیونیست‌ها زانو زده‌اند

حجت الاسلام علی اصغر تقوی رئیس مرکز فقهی جواد الائمه درگفت و گو با قس آنلاین به مناسبت سالروز تخریب قبرستان بقیع بدست وهابیون گفت: زخم تخریب قبرستان بقیع وانهدام قبور ائمه هدات مهدیین زخم کهنه بر پیکر جامعه تشیع و یوم الحزن شیعیان در تاریخ جهان و تاریخ تشیع است. یادمان نخواهد رفت که چه بر اسلام و مسلمین گذشت از دست خشک مغزها و پوسیده مغزهایی که در طول تاریخ اسلام به نام اسلام بر پیکر اسلام ضربه و زخم وارد کردند. قطعاً یادمان نمی‌رود از شمشیر و ضربتی که بر فرق مبارک امیر المومنین علیه السلام در دل شب ماه رمضان و در مسجد کوفه وارد شد به دست خوارج خشک مغزی که دین و تفکر دینی در نگاه آنها خمود و خشکی و جهل و بی بینشی است.

حجت الاسلام تقوی افزود: قطعاً یکی از مواردی که در تاریخ اسلام ماندگار ماند و جهانی شد زخمی بود که از ناحیه خوارج و خوارجیان و خشک مغزان بر پیکر تشیع وارد شد. نمونه‌های مختلفی را ما ازاین قبیل در تاریخ داریم، فریاد عمر سعد در کربلا را فراموش نمی‌کنیم که فریاد برآورد یا خیل الله ارکبی و بالجنه ابشری لشکریانی را که قصد داشتند فرزند و عزیز فاطمه و رسول خدا و پاره قلب پیامبر اکرم و امیر مؤمنان را به شهادت برسانند را لشکر خدا خطاب کرد و آنها را دعوت کرد که سوار بر اسبان شوند و وعده بهشت به آنها داد و به این امید که بهشت در انتظار مقدم شما است.

کارشناس امور دینی تصریح کرد: فراموش نخواهیم کرد انهدام و تخریب قبرستان بقیع به دست عده‌ای کوته فکر و کوته اندیش که با تفکر خام و با ایده منحرفشان دستور تخریب قبور ائمه بقیع را صادر کردند. یادمان نمی‌رود که تفکر انحرافی چه صدماتی را می‌تواند به جامعه اسلامی وارد کند. از آن روزی که فرقه انحرافی وهابیت در جامعه اسلامی شکل گرفت، هر روز به شکلی اسلام از این فرقه انحرافی ضربه خورده و ضربه می‌خورد و شاید هم در آینده نیز ضربه بخورد اما قطعاً اسلام و دین مبین اسلام با روشنگری و روشنفکری و نگاه بسیط و عمیقی که دارد جلوی این انحرافات را خواهند گرفت و مسلمانان و جامعه جهانی و اسلامی اجازه رشد و نمو چنین تفکری را در جوامع بشری نخواهد داد. اگر چه بیش از یک قرن و شاید کمی بیشتر از تاریخ این تفکر غلط و به و جود آمدن این اندیشه انحرافی در جامعه دینی می‌گذرد اما قطعاً طولی نخواهد کشید که این تفکر به زباله دان تاریخ ملحق خواهد شد.

وی ادامه داد: بقیع و همه بقاع متبرکه‌ای که در سراسر جهان وجود دارد متعلق به شخص، یا گروه و یا کشور خاصی نیست. بقاع متبرکه، آثار باستانی اسلامی، مساجد مسلمین، اینها جهانی و متعلق به جامعه جهانی و جهان اسلام است. یک تفکر اندک و گروهی قلیل نمی‌توانند نسبت به مبانی دینی و انهدام و تخریب بقاع متبرکه اقدام کنند که قطعاً علمای اسلام، دانشمندان و متفکرین، آزاد اندیشان جهان در برابر چنین تفکری قیام خواهند کرد و این تفکر ریشه کن خواهد شد. از جهتی باید اینگونه به تاریخ نگاه کنیم که یادمان نمی‌ رود بعد از تخریب قبور بقیع نامه مرحوم کاشف الغطاء و دعوت به مناظره مدعیان اسلام دروغین.

حجت الاسلام تقوی گفت: وقتی کاشف الغطاء نامه نوشت و دانشمندان قلابی وهابی را دعوت به مناظره کرد که اگر حرفی برای گفتن دارید، اگر دلیل و مدرک و سندی دال بر عدم وجود مقبره و بارگاه و قبه و جایگاه برای اموات خصوصاً بزرگان و اندیشمندان و متفکران دارید به میدان مناظره بیایید و مناظره کنید و باید گفت هزاران درود بر تفکر ناب شیعی که همیشه و به دور از تهجر و واپس گرایی و تفکرات تنهایی و کوته نظری مدافع علم، تفکر تعقل و ایده بوده است. بزرگان زیادی از علما کتاب و مقاله نوشتند، سخنرانی کردند، مجلس عزا گر فتند، دروس حوزه‌های علمیه به تعطیلی کشیده شد بزرگانی مثل مرحوم آیه الله حائری، مرحوم آیه الله بروجردی و شخصیتهای دیگری عکس‌العمل نشان دادند. وقتی ملک فیصل به ایران آمد حضرت آیه الله العظمی بروجردی (ره) او را نپذیرفتند اگر چه خود او مدعی بود که به محضر ایشان مشرف شود اما اجازه تشرف به او داده نشد.

کارشناس امور دینی اضافه کرد: حضرت امام (ره)  با این تفکر به مبارزه برخاست و در سخنرانی‌های مختلف و برنامه‌های متنوع از تفکر غلط و خطرناک وهابیت ابراز انزجار و تنفر نمود. مقام معظم رهبری حفظه الله در سخنرانی‌های متعدد و در برنامه‌های مختلف به این نکته اشاره دارند و انزجار خودشان را از این نوع تفکر بیان کردند. در جایی می‌فرمایند که وجود برخی افراد دارای افکار پلید متهجر و عقب مانده در میان امت اسلامی است که تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره‌های جهان اسلام را شرک و کفر می‌داند. در بیان دیگر می‌فرماید این چگونه تفکری است که اطاعت و عبودیت و خاکساری در مقابل طواغیت زنده جامعه بشری را شرک نمی‌دانید اما احترام به بزرگان را شرک می‌شمارید.

وی تأکید کرد: این جمله بسیار ارزنده و نابی است، بزرگان از سلسله وهابیت که در برابر آمریکا و اسرائیل سر تعظیم فرود می‌آورند، پرچم اسرائیل را در کشورشان به اهتزاز درمی‌آورند، وزارتخانه باز می‌کنند در فلسطین اشغالی، به سراغ رابطه با رژیم صهیونیستی می‌ روند اما از طرفی در برابر اولیای الهی و ذوات مقدسه و در برابر شخصیت‌هایی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بارها از آنها با عظمت و بزرگی یاد کرده، آنها را پاره قلب خودش نامیده، آنها را جگرگوشه‌های خودش خوانده، قره عین خودش از آنها نام برده، آنها را وارثان خودش در جایی بیان کرده، آنها را ناظران و متولیان حوض کوثر در فردای قیامت شمرده، اما این علمای وهابی و این جمع قلیل از این تفکر غلط و انحرافی متاسفانه به سفارش‌ها و فرمایش‌های پیامبر، به توصیه‌های نبی مکرم اسلام و حتی به عمل به سیره نبی مکرم اسلام هم توجه نمی‌کنند

حجت الاسلام تقوی توضیح داد: در روایت دارد بارها پیامبر در برابر بقیع می‌ایستاد و به قبور مؤمنینی که در بقیع دفن شده بودند احترام می‌کرد و عزت می‌گذاشت. چه شد که تفکری در جامعه اسلامی به وجود آمد که از این بزرگان و اولیای الهی چشم پوشی کرد و از مراکزی که می‌تواند مرکز نشر معارف دینی و قرآنی و علوی و جایگاهی برای بسط و نشر قرآن و دین باشد جلوگیری می‌کنند مگر اینهمه بقاع متبرکه در سراسر کشورهای اسلامی عموما وایران اسلامی خصوصا وجودداردچه زیانی به اسلام وخداپرستی رسانده مگر جز این است که این مراکزمبلغ توحید وخداپرستیند مگر نجف اشرف وکربلای معلا منادی بلامنازع لااله الاله نیستند مگر کاظمین وسامرا غیر اینند مگر مشهدمقدس وقم عزیز وسوریه زخم خورده وهرکجا حتی بقاع متبرکه امامزادگان درطول شبانه روز وبدون وقفه منادی توحید وسیره نبوی نبوده ونیستند؟

رئیس مرکز فقهی جوادئ الائمه در پایان گفت: شماعقلای عالم ازهمه مذاهب شما بپاخیزید وبه این کوته نظران خدمات علمی فقهی تفسیری اخلاقی وتوحیدی مراقد شریفه راحالی کنیدشاید بفهمندسر عقل ایند ودست از حقد کینه بردارنداحقادا بدریه وخیبریه
به امید روزی که انشالله با سقوط تفکر وهابیت و با سقوط این عناد و دشمنی که در وجود آنها هست جامعه اسلامی بتواند قبور ائمه بقیع را به شکلی که در شان آن بزرگواران است و به شکلی که جایگاه علمی و معنوی حضرات معصومین را در جامعه جهانی معرفی کند بسازد و  مرکز نشر معارف دینی و آموزه‌های قرآنی و مبانی اعتقادی جایگاه جنت البقیع بشود.

انتها پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.