معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: ۳۴ فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۱ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال در حوزه صنایع و کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناور استان وجود دارد.

حوزه دانش‌بنیان خراسان‌رضوی ۳۱هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه‌گذاری دارد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی اشرفی روز شنبه در سومین همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی با رویکرد اقتصاد مقاومتی با اشاره به شعار سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" در سال ۱۴۰۰ افزود: این شعار تکمیل کننده شعارهای سنوات گذشته با محوریت موضوعات اقتصادی است و تحقق این مهم نیازمند رفع موانع در زیرساخت‌های تولیدی و ارتقای توان داخلی در راستای اجرایی شدن سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: توسعه اقتصادی با نگاه به داخل، توسعه فناوری های جدید، رشد دانش و فناوری بومی و توسعه کسب و کارها از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی است و تحقق شعار امسال مستلزم فراهم کردن بسترهای بهبود موثر و مفید محیط کسب و کار است، از این رو باید بخشهای دولتی و خصوصی با تعامل و یکپارچگی و با در نظر گرفتن اهداف مشترک، این زمینه را فراهم کنند.

وی هوشمندسازی سیاستهای تولیدی و تجاری در توسعه کسب و کار در بخشهای اقتصادی را عامل دیگر تحقق شعار سال خواند و افزود: عارضه یابی بنگاه های اقتصادی در شرایط فعلی اقتصادی با نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دیجیتال، ضرورت مساله شناسی و تصمیم گیری و تصمیم سازی های درست در حوزه های اقتصادی و برنامه ریزی صحیح پشتیبان‌محور از کلیه فرآیندهای تولیدی از دیگر ضروریات تحقق این مهم است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: توسعه کشور از مسیر تولید می گذرد و هدف سیاست گذار باید حمایت از تولید و کالای داخلی باشد و تلاش شود اولویت‌های جلسات مرتبط با این موضوع مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اقتصاد مقاومتی و کارگروه تنظیم بازار بر اساس شعار سال انجام شود.

اشرفی اضافه کرد: از سوی دیگر به کارگیری نیروهای بومی در طرح ها و سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی با نگاه حمایتی از فرآیندهای تولیدی به خصوص فضای کسب و کار الکترونیکی با توجه به شیوع کرونا یک ضرورت است که می تواند زمینه اشتغال مولد و پایدار و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی را به دنبال داشته باشد.  

وی با اشاره به نقش ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، به عنوان یکی از ظرفیت های قانونی و اجرایی تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، گفت: خوشبختانه این ستاد در خراسان رضوی به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در برگزاری جلسات و اجرایی شدن مصوبات در کشور مطرح است و از این حیث رتبه اول را دارا است.

معاون استاندار خراسان رضوی، کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را از دیگر ظرفیت های قانونی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید و کسب و کارها برشمرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم از این ظرفیت نیز حداکثر استفاده را برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید صورت دهیم.

اشرفی به اهمیت شرکتهای دانش بنیان در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: پنج هزار و ۹۶۵ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که از این تعداد، ۳۱۴ شرکت در خراسان رضوی فعالیت دارند و استان ما بعد از استان های تهران با سه هزار و ۱۷۹ شرکت دانش بنیان و اصفهان با ۵۳۶ شرکت،  در رتبه سوم قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.