عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد تا زمانی که رژیم صهیونیستی به آتش‌بس پایبند باشد، این جنبش و دیگر گروه‌های فلسطینی به آن پایبند می‌مانند.

تاکید حماس بر پایبندی به آتش‌بس تا زمان تعهد رژیم صهیونیستی به آن

قدس آنلاین: موسی، ابو مرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، در مصاحبه با تلویزیون العربی گفت در حال حاضر هیئت مصری بین سرزمین‌های اشغالی فلسطین و نوار غزه در حال رفت و آمد است که گفته می‌شود هدف از این اقدام تثبیت آتش‌بس است. آتش‌بس از ساعت دو صبح روز جمعه آغاز شده و موضع جنبش حماس مشخص است، تا زمانی که رژیم صهیونیستی به آتش‌بس پایبند باشد این جنبش و دیگر گروه‌های فلسطینی به آن پایبند خواهند بود.

او افزود: از آغاز تاسیس جنبش حماس، مواضع این جنبش مشخص است که حمله واکنشی جز حمله نخواهد داشت و نتیجه تشدید تنش، تشدید تنش خواهد بود و همه میانجیگران خصوصا هیئت مصری می‌دانند که این جنگ در نتیجه تخلفات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و محله الشیخ جراح صورت گرفته است و باید بدانند که بازویی به نام غزه از مسجد الاقصی حمایت می‌کند.

عضو دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: پیش از این جنگ، همه شیوه‌ها و میانجگیری‌ها را تجربه کردیم تا مانع ادامه حمله شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی شویم، ولی فایده نداشت و اینک باید بدانند که معادله تغییر کرده است.

ابو مرزوق در واکنش به صحبت‌های مجری مبنی بر اینکه شیخ الجراح همچنان در محاصره است و تخلفاتی در محوطه‌های مسجد الاقصی قرار گرفته است گفت: حماس این مسئله را به دقت در نظر دارد. آتش‌بس پس از دریافت ضماناتی از طرف مصر، سازمان ملل، قطر و  آمریکا صورت گرفت بطوری که مقامات امریکایی با ما تماس گرفتند. همانطور که مشاهده کردید بنیامین نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی خود از تغییر مسیر افراط‌گرایانی که در صدد یورش به مسجد الاقصی بودند خبر داد. رژیم صهیونیستی با لغو محدودیت‌ها مانع یورش شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی شد.

او در ادامه تاکید کرد: ما می‌گوییم که همه گزینه‌ها روی میز قرار دارد. حتی آمریکایی‌ها تاکید دارند که باید همه تخلفات و جنایات علیه فلسطینی‌ها متوقف و به حضور آن‌ها در همه اماکن از جمله قدس با احترام برخورد شود و رژیم صهیونیستی باید بداند که قدس خط قرمز ماست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.