دادستان عمومی و انقلاب فریمان نسبت به نرم افزارهای جعلی و غیرواقعی در قالب تبلیغات انتخاباتی به شهروندان هشدار داد.

دادستان فریمان نسبت به نرم افزارهای جعلی انتخاباتی هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی حقدادی گزارش داد: با توجه به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، افراد سودجو و بزهکاران فعال فضای مجازی با برنامه ریزی دقیق از بستر فعلی انتخاباتی سوء استفاده کرده و اقدام به تولید و انتشار گسترده نرم افزارهای غیرواقعی و جعلی با عناوین جذاب و در قالب موضوعات متنوع انتخاباتی اعم از تبلیغات انتخابات، جذب فالوئر، افزایش اعضا و نظایر آن در صفحات مجازی و پیام رسان های اجتماعی می کنند.

وی افزود: این افراد به محض دانلود و نصب توسط شهروندان، به اطلاعات خصوصی ذخیره شده در سامانه مخابراتی تلفن هوشمند، سامانه رایانه ای لب تاب «pc» یا اطلاعات مالی و بانکی افراد دسترسی پیدا کرده و بعد از آن اقدام به سوء استفاده های اخلاقی و مالی می‌کنند.

حقدادی ادامه داد: شهروندان قبل از دانلود و نصب هر نرم افزاری باید از نرم افزار ضد ویروس یا امنیت اینترنت در سامانه رایانه ای مخابراتی استفاده کنند و برای نصب و دانلود هر نرم افزار از اصیل بودن آن اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: همچنین باید دفعات دانلود شدن و نظرات سایرین را در ذیل فایل مربوطه در صفحه اینترنت مطالعه کنند و در حد امکان از نرم افزار بازار استفاده و از نصب نرم افزارهای رایگان پرهیز نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.