مدیرموسسه الکوثر ترکیه راز محبوبیت امام خمینی(ره) را در جهان معرفت الهی و انکار تمام قدرتهای غیر از خدا ذکر کرد.

راز محبوبیت امام خمینی(ره) در جهان انکار تمام قدرتهای غیر از خدا بود

به گزارش قدس آنلاین، قدیر آکاراس، مدیر موسسه الکوثر ترکیه در وبینار تخصصی «امام خمینی(ره) مجدد دین و مذهب در عصر کنونی» که به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از سوی مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد، ابراز کرد: در تاریخ و آیات قرآنی انسانهایی بوده‌اند که جان خود را نثار خدا کرده و تاریخ را دگرگون کردند.

وی ابراز کرد: این مردان خدا مسیرهای جدیدی را پیش روی بشر قرار داده و عصر جدیدی را مژده داده‌اند. این شخضیت‌های سرنوشت ساز، پیامبران، اندیشمندان، سیاستمداران و گاهی نیز علمای دین بوده‌اند؛ امام خمینی(ره) از جمله این شخصیت‌ها بودند که باعث بوجود آمدن تغییرات مهمی در آینده تاریخ بشر در تلاقی قرون ۲۰ و ۲۱ شده‌اند و انقلابی را رقم زدند که تمام جهان بشریت را تحت تأثیر قرار داد.

آکاراس ادامه داد: امام خمینی(ره) از شخصیت‌های کم نظیر در تاریخ و از رجال الله هستند. در برهه‌ای از تاریخ که اسلام و بطور عمومی دین در غرب و شرق عالم رنگ باخته و از زندگی روزمره انسانها بیرون رانده شده بود، امام خمینی(ره) به عنوان یک عالم دینی و از یک حوزه علمی خطاب به تمام جهان فریاد سر می‌دهد و با جمله «نه شرقی، نه غربی»   تمام جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و با عبارت «جمهوری اسلامی» مسیر تازه‌ای را می‌گشاید.

صبر و اسقامت از ویژگیهای بارز امام خمینی(ره)

مدیر موسسه الکوثر ترکیه در ادامه بیان کرد: تنها هدف ایشان خدا بود و غیر خدا هیچ چیزی را قبول و از هیچ چیز ترسی نداشت. همچون آیه شریفه «فاستقم کما اُمرت» صبر و استقامت نشان داد و خداوند نیز یاری و نصرت خود را بر او نازل کرد. در ریشه تمام این اتفاقات عرفان و معرفت ایشان قرار دارد. با اینکه تمام جهان امام خمینی (ره) را با انقلاب سیاسی اش شناخته اند اما وی چه در زمینه سیاست و چه در زمینه علمی دوست داشت که با عرفانش دیده و شناخته شود و در واقع این خصوصیتی بود که هم به سیاست و هم به دیگر رفتارهای او معنی می داد.

 آکاراس خاطر نشان کرد: در تاریخ که نگاه می‌کنیم ریشه تمام تغییراتی که انبیای الهی همچون حضرت نوح(ع) و حضرت ابراهیم(ع) تا حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و در آخر حضرت محمد(ص) ایجاد کرده‌اند نشان از معرفت الهی آنان  بوده است و دلیل اثرگذاری و محبت نسبت به امام خمینی(ره) در تمام جهان نیز معرفت الهی او، تعهدش نسبت به خدا و انکار تمام قدرتهای غیر از خدا بوده است.

تاثیر انقلاب اسلامی بر مستضعفان جهان

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران همان میزان که در جغرافیای ما تأثیر بزرگی داشت بر مستضغفان جهان نیز تأثیر انقلابی ایجاد کرد؛ اعتقاد و تأکید امام خمینی(ره) به وحدت، نشان دهنده و بشارت دهنده جهانی است که با اتحاد مستضعفان، مظلومان و مسلمانان می‌توان ایجاد کرد که نام این دگرگونی «انفجار نور» به معنی پراکنده شدن روشنایی گذاشته شد.

مدیر موسسه الکوثر ترکیه معتقد است، در جهان امروز در پس زمینه نفرت ملت ها از آمریکا و صهیونیسم، بیداری اسلامی و اتفاقات اسلامی از آفریقای شمالی تا خاور دور، به حکومت رسیدن و قدرت گرفتن اسلام گرایان در کشورهای مختلف از جمله ترکیه، انقلاب امام خمینی(ره) وجود دارد و اثرات اسلام ناب محمدی که او به جهان عرضه کرده است در همه این اتفاقات دیده می‌شود.

گسترش بیداری و تحول در جهان

وی با بیان اینکه قبل از امام خمینی(ره) جهان اسلام در محدوده خودش در یک وضع ذلت بار زندگی می‌کرد، گفت: با حضور امام خمینی(ره) یک بیداری و تحول در جهان پدید آمد و این تحول روز به روز و موج به موج در حال گسترش است زیرا بزرگترین مانع در مقابل صهیونیسم و امپریالیسم و مهمترین عامل باطل کننده نقشه‌های شیطانی آنان نیز همین بیداری و تحول است.

آکاراس افزود: امام خمینی(ره) با عشقی که به خدا و به اهل بیت(ع) داشتند، با وصیتنامه‌ای که برای ما به یادگار گذاشتند و با تأسیس اصل ولایت فقیه همیشه زنده خواهند بود. ایشان با اندیشه‌ها، اخلاق اسلامی و  موضع‌گیری سیاسی‌شان که نماد «فاستقم کما اُمرت» است، یک دولت اسلامی نمونه و شخصیت مثال زدنی و یک اصل جامع به عنوان ولایت فقیه به جهان ارائه کرده است که آینده جهان و بویژه مسلمانان را تضمین کرده و جهان تازه‌ای را برای آماده‌سازی عصر ظهور پایه گذاری کرده است.

وی یادآور شد: تمام مسلمانان و بویژه ما مسلمانان ترکیه از امام خمینی(ره) با امتنان یاد می‌کنیم و در پیشگاه خداوند قول می‌دهیم که راه ایشان را ادامه داده و از خط مشی و راه او جدا نشویم.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.