در درگیری بین دو قبیله سودانی ۳۶ نفر کشته و ۳۲ نفر زخمی شدند.

۶۸ کشته و زخمی، نتیجه درگیری قبیله‌ای در سودان

قدس آنلاین: به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، درگیری‌های قبیله‌ای در منطقه مندوا از توابع ولایت جنوب دارفور ۶۸ کشته و زخمی بر جای گذاشت.

حکومت محلی ولایت جنوب دارفور از کشته شدن ۳۶ نفر از جمله یک نظامی ارتش این کشور و زخمی شدن ۳۲ نفر دیگر در درگیری بین قبایل الفلاته و التعایشه در منطقه مندوا خبر داد.

والی ولایت جنوب دارفور اعلام کرد نیروهای مشترک که به منطقه اعزام شدند توانستند به درگیری بین قبایل پایان دهند و آرامش را در منطقه برقرار کنند.

درگیری بین قبایل سودانی در مناطق مختلف به خصوص ایالت دارفور غربی تاکنون زخمی‌ها و کشته‌های زیادی بر جای گذاشته است.

در اواسط فروردین ماه شورای امنیت و دفاع سودان روز دوشنبه طی نشستی، وضع فوق‌العاده در ایالت دارفور غربی اعلام و اتخاذ هرگونه اقدام لازم برای پایان دادن به درگیری‌های قبیله‌ای را به نیروهای انتظامی تفویض کرد.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۰۳، جنگ در دارفور بین نیروهای طرفدار دولت و اقلیت‌های شورشی سبب کشته شدن نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر و آوارگی بیش از ۲.۵ میلیون تن شده است.

دولت انتقالی پس از سرنگونی «عمر البشیر»، رئیس جمهور سابق سودان، پس از ماه‌ها اعتراضات مردمی، قدرت را به دست گرفت و با تعدادی از گروه‌های شورشی، به ویژه در دارفور توافق نامه صلح امضا کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.