فدراسیون کشتی کشورمان باید تا پایان ماه جاری، لیست نهایی آزاد و فرنگی‌کاران اعزامی به بازی‌های المپیک توکیو را نهایی و اعلام کند.

پرونده کشتی‌گیران المپیکی تا پایان خرداد بسته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، روند انتخاب ملی پوشان آزاد و فرنگی کار کشورمان برای حضوردر المپیک توکیو بزودی بعد از پایان تورنمنت بین المللی لهستان بسته می‌شود تا شاگردان غلامرضا محمدی و محمد بنا برای حضور در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان به تمرینات ویژه و پایانی خود مشغول شوند.

بر این اساس برخی از آزاد و فرنگی‌کاران کشورمان باید از فردا در تورنمنت بین المللی زیلکوفسکی (آزاد) و پیتلاسینسکی لهستان (فرنگی) به میدان بروند تا در نهایت لیست المپیکی کشتی ایران تکمیل و اعلام شود

در همین راستا علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز به تازگی تأکید کرده با توجه به اینکه کمیته ملی المپیک، خواستار اعلام لیست نفرات اعزامی به این بازی‌ها شده تا اقدامات اعزام ملی پوشان از جمله تهیه روادید و بلیت هرچه زودتر انجام پذیرد، ترکیب نهایی کاروان کشتی ایران باید تا پایان خردادماه برای اعزام به المپیک معرفی شود.

کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان موفق شد توسط رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم و یدالله محبی در ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه المپیک را کسب کند. در ادامه در مسابقات گزینشی آسیا نیز امیرمحمد یزدانی در ۶۵، یونس امامی در ۷۴ و محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم سه سهمیه باقی مانده را کسب کردند تا سهمیه کشتی آزاد ایران در المپیک کامل شود.

در کشتی فرنگی هم علیرضا نجاتی در ۶۰ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان موفق به کسب سهمیه شدند و محمدرضا گرایی در ۶۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم در گزینشی آسیایی دو سهمیه دیگر کسب کردند. البته حسین نوری و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ در دو میدان گزینشی حضور یافتنند اما نتوانستند سهمیه این وزن را کسب کنند. بدین ترتیب تیم المپیکی محمد بنا کامل نشد و با پنج فرنگی کار (یک وزن کمتر) راهی توکیو می‌شود.

منیع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.