معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: نیمی از سهم تسهیلات روستایی استان هنوز پرداخت نشده است و بانکها تا پایان خردادماه مهلت دارند که اعتبارات قرض‌الحسنه منظور شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ را به طور کامل جذب و به روستاییان بپردازند.

نیمی از تسهیلات‌ روستایی خراسان رضوی هنوز پرداخت نشده است

به گزارش قدس آنلاین، سیدکمال‌الدین میرجعفریان روز دوشنبه در نشست بررسی جذب اعتبارات جزء چهارم بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور گفت: سهم خراسان رضوی از اعتبارات این بند قانونی ۲۰ میلیارد تومان است که تاکنون حدود ۵۰ درصد از این میزان توسط بانکهای پنجگانه رفاه کارگران، صادرات، ملت، کشاورزی و ملی به روستاییان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: این تسهیلات مربوط به اقشار کم درآمد روستایی است که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و به هر متقاضی پنج تا ۲۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات کم بهره پرداخت می شود تا بتوانند در اشتغال خانگی یا موارد مربوط به حوزه زیربنایی در روستاها مورد استفاده قرار دهند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: دفتر روستایی استانداری خراسان رضوی متقاضیانی را برای دریافت این تسهیلات قرض الحسنه به بانکها معرفی کرده است و بانکها باید هر چه سریعتر تسهیلات مورد نیاز را به آنان پرداخت کرده و با توجه به ضعف بنیه مالی اقشار روستایی، تضامین آسانی برای آنان در نظر بگیرند تا بتوانند به سهولت این تسهیلات را دریافت کنند.  

وی در خصوص اعتبارات مربوط به تبصره ۱۴ قانون بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: لازم است برنامه ریزی مناسبی توسط دستگاههای اجرایی مربوط برای این اعتبارات با اولویت طرحهای زیربنایی و روبنایی مناطق محروم انجام گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: لازم است طرحهایی که دستگاه های اجرایی خراسان رضوی با کمک فرمانداران شهرستانها شناسایی کرده اند، اولویت بندی شده و آماده ابلاغ بودجه در این خصوص باشند تا به محض ابلاغ اعتبارات مورد نظر، عملیات اجرایی طرحها آغاز شود.  

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.