رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری در اکرانهای تبلیغاتی و ظرفیتهای شهرداری در جریان انتخابات ریاست جمهوری استفاده سوء نکند.

شهرداری مشهد از تخلفات تبلیغاتی و انتخاباتی پرهیز کند

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا حیدری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر پرهیز از تخلفات تبلیغاتی افزود: اکرانهای تبلیغاتی از موضوعات مهمی است که تاکید شد شورای اطلاع‌رسانی شکل بگیرد زیرا اکرانهای تبلیغاتی از حساسیت بالایی برخوردار است اما تا کنون شورای اطلاع‌رسانی تشکیل نشده و از این باب خسارتهای زیادی به جایگاه مدیریت شهری وارد شده‌ است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط انتخابات و رقابتها در عرصه شوراها و انتخابات ریاست جمهوری، مدیریت شهری باید در اکرانها مراقبت کند و همه ملاحظات را درنظر بگیرد و با پیش‌بینی لازم اکرانهای تبلیغاتی صورت گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای شهرداری تذکر مکتوبی نیز داده شده که در اکرانهای شهری از شعارهای نامزدهای ریاست جمهوری استفاده نشود گرچه در بررسی‌ها این طرح و اکران مربوط به زمانی بوده که این شعارها توسط نامزدها انتخاب نشده بود و حال که اتفاق افتاده باید اصلاح شود.

حیدری افزود: این رویکرد هر چند ناخواسته، رویکردی ضد مشارکتی است که می تواند ابهام ایجاد کند و مردم احساس کنند از منافع عمومی در این خصوص استفاده می شود.

وی تاکید کرد: دعوت عمومی مردم به انتخابات مشکلی ندارد اما مراقبت لازم باید صورت گیرد تا از ظرفیتهای شهرداری به هیچ شکلی سوءاستفاده نشود  و حوزه نظارت و پایش شورا نیز مراقبت لازم را خواهند داشت.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به رغم تمام کاستی‌ها برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور و به امید اصلاح برخی رویه‌ های ناصواب در آینده در انتخابات شرکت می‌کنیم و در ارتباط با سرنوشتمان در حوزه ملی و محلی شایستگانی که نزدیکتر به اندیشه‌هایمان هستند را انتخاب خواهیم کرد.

حیدری افزود: انتخابات موضوع عمده جامعه در زمان فعلی است و به رغم تذکر مقام معظم رهبری در باب جبران ظلم و جفا به برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری، شورای نگهبان از کنار این موضوع گذشت و در غیاب برخی نخبگان و نمایندگان سلایق مختلف، مناظره های انتخاباتی نیز نتوانست انتظارات نخبگان و جامعه را برآورده کند.

وی اضافه کرد: در بخش انتخابات شوراها با پیگیری برخی افراد مسوول و اثرگذار ۲ نفر از اعضای شورا و برخی دیگر از نامزدها به فرایند انتخابات بازگشتند و چه خوب بود عضو دیگر شورا نیز به این فرایند برمی‌ گشت.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: انتخابات شوراهای شهر از باب اینکه اداره شهر را برای چهار سال به نمایندگان خود می‌سپاریم از اهمیت بالایی برخوردار است، شهری که متعلق به آینده است با چه تفکری می‌خواهد اداره شود؟ لذا به مردم هوشمند مشهد توصیه می کنم با ملاحظه برنامه‌ها، سلایق و تجربیات نامزدها اداره شهر را به مجموعه‌ای بسپارند که به تمایلات آنها نزدیکتر است.

با منافع مردم معامله نکرده ایم

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه در خصوص رویکرد شورای پنجم شهر مشهد تاکید کرد: شورای پنجم شهر مشهد در ارتباط با منابع شهر و مردم با هیچ مجموعه‌ای معامله نکرده‌ است.

حیدری با بیان این که هیچ اتاق فکری خارج از شورا در تصمیمات شورا دخالتی نداشته است افزود: پرهیز از مجادلات سیاسی در راه خدمت رسانی به مردم همواره اولویت این شورا بوده و هست و رنجها و مشقت‌هایی را به جان خریدیم اما سعی شد به فضای کار و تلاش آسیبی وارد نشود.

وی اضافه کرد: در حوزه شفافیت نیز گام‌هایی خوبی برداشته شد گرچه هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم و  تامین ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی رکورد بی‌سابقه‌ای در مشهد و کلانشهرها بود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ارائه خدمت در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف در این دوره مشهود است و توجه به مناطق کم‌برخوردار بر اساس رویکرد خردمندانه و به دور از رویکرد پوپولیستی با هدف ارتقای این مناطق صورت گرفته‌ است و برای توسعه مناطق کم‌برخوردار همه دستگاه‌های مرتبط باید پای کار باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.